احمد لامعی به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند معارفه شد

ظهر امروز طی مراسمی با حضور داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی کشور از خدمات احمد خامسان رئیس سابق دانشگاه بیرجند تقدیر و احمد لامعی‌گیو به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند معارفه شد.

به گزارش  “پیام خاوران“، جواد قناعت در جلسه تکریم رئیس و معارفه سرپرست دانشگاه بیرجند، از این دانشگاه به عنوان نگینی در شرق کشور یاد کرد و به تشریح ویژگی‌های دانشگاه در تراز انقلاب پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حرکت‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون در دانشگاه بیرجند صورت گرفته، نشان می‌دهد که خوشبختانه این دانشگاه در تراز انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه در قبال جامعه و صنعت مسئول است بیان کرد: دانشگاه باید برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان، برنامه داشته باشد.

قناعت ادامه داد: این روزها که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجهند و اشتغال و رونق اقتصادی از موضوعات جدی و در اولویت اول کشور است، دانشگاه باید از فضای کسب و کار درک خوبی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: دانشگاه باید از حالت آموزش محور و پژوهش محور خارج شده و به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل شود.

به گفته وی؛ در این زمینه، طی سال‌های اخیر کارهای خوبی صورت گرفته که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی، تمدن سازی را از ویژگی‌های دانشگاه در تراز انقلاب برشمرد و با تأکید بر ضرورت مرجعیت علمی داشتن این حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید جایگاه خود را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین کند و مطالبات رهبری(مدظله العالی) از دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

قناعت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای جهاد تبیین تصریح کرد: این که بعد از پشت سرگذاشتن جنگ سرد، جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم وارد مرحله پنجم و جنگ شناختی و ادراکی شده‌ایم، وظیفه همه ما به ویژه دانشگاه‌هاست که جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید   نوای «بک یا الله» در خراسان جنوبی طنین‌انداز شد+ تصویر

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه ضمن توجه به کمیت‌ها، به توسعه کیفی هم باید توجه داشته باشد، اظهار داشت: دانشگاه باید مزیت‌های نسبی استان را مدنظر داشته باشد.

به گفته وی؛ وقتی مدرسه شوکتیه به عنوان سومین یا چهارمین مدرسه نوین کشور مطرح است، تأیید کننده این واقعیت می‌باشد که این شهر و استان، فرهنگی است.

قناعت، خراسان جنوبی را مهد پدران علوم مختلف خواند و گفت: دانشگاه بیرجند، یک دانشگاه مادر است و انتظار ما از این مجموعه بسیار بالا است.

وی با تأکید بر اینکه اساتید و دانشجویان، روح دانشگاه هستند اظهار امیدواری کرد: با برچیده شدن ویروس کرونا از جامعه، شاهد بازگشت روحیه نشاط و شادابی دوباره به دانشگاه‌ها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این ه دانشگاه باید از سلیقه گرایی بپرهیزد و قانون مدار باشد، بر ضرورت انجام کار تیمی و گروهی در دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد.

در این مراسم از زحمات احمد خامسان رئیس سابق دانشگاه بیرجند تقدیر و احمد لامعی گیو به عنوان سرپرست دانشگاه بیرجند معارفه شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها