۵۴۳ دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح اعتکاف علمی مشارکت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۵۴۳ دانش‌آموز دختر و پسر این استان در ۲۳ پایگاه اعتکاف علمی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی واقعی در اولین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در سالن ایثارگران بیرجند برگزار شد افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان ۳۱۵ دانش‌آموز دختر و ۲۲۸ نفر پسر هستند.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان دختر و پسر هشت شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در اعتکاف علمی گفت: برنامه‌ریزی و استفاده مفید و به‌موقع از ایام نوروز، نقش مهمی در موفقیت علمی دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با شروع سال جدید، دانش‌آموزان با شرکت در اعتکاف علمی از وقت خود در این روزها استفاده مفید داشتند افزود: برنامه‌ریزی به عنوان اصلی‌ترین عامل موفقیت در درس خواندن به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به برنامه مطالعاتی دانش‌آموزان در راستای استفاده بهینه از فرصت‌ها و برنامه‌ریزی مدون برای آمادگی بیشتر آنان در آزمون سراسری از دیگر اهداف راهبردی این طرح به شمار می‌رود که به‌طور همزمان در سراسر استان اجرا می‌شود.

واقعی گفت: ایجاد فضای آرام، راحت و به دور از استرس و اضطراب همراه با ارائه خدمات رفاهی و مشاوره‌ای، مباحثه‌های دو و چند نفره و استفاده از تجربیات معلمان و مربیان کاردان از ویژگی‌های طرح اعتکاف علمی در خراسان جنوبی است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم گفت: ۶۴ دانش‌آموز پایه دوازدهم در سه پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۱ مشغول مطالعه و پیگیری مباحث درسی خود هستند.

علیرضا سورگی به همراه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز ضمن بازدید از دبیرستان نمونه تقوی به عنوان پایگاه اعتکاف علمی نوروزی به بررسی شرایط دانش‌آموزان حاضر در این طرح پرداختند.

بیشتر بخوانید   سرپرست معاونت ‌عمرانی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

وی در حاشیه این بازدید گفت: این دانش‌آموزان در ایام نوروز به مطالعه می‌پردازند تا بتوانند در بزرگترین ماراتن علمی کشور رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفتگو با دانش‌آموزان اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت شما تلاش و تکاپو در اوقاتی است که دیگران در آن زمان از حرکت باز ایستاده‌اند.

رضا یکه‌خانی افزود: اینکه در بهترین روزهای سال دور از خانواده و دید و بازدیدهای نوروزی در فضایی ساکت و آرام به دنبال کسب موفقیت هستید، شایسته تقدیر است و بی شک بدون پاسخ و نتیجه نخواهد ماند.

سه روز پیش نیز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از این برنامه بازدید کرد.

طرح اعتکاف علمی اکنون در سه دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی، فرزانگان حضرت زینب (س) و نمونه تقوی شهر بیرجند در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها