بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان جنوبی بازدید کردند

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیرجند از بازدید یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان جنوبی از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسنعلی فولادی  در ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفند ماه تا ششم فروردین ۸۶۷ هزار و ۹۹۵ نفر در استان اقامت کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۹۶۵ نفر درهتل‌ها، ۳۸ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۶ هزار و ۱۰۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۲۹۳ نفر در مهمانپذیرها، ۱۲ هزار و ۸۱۷ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۶۸ هزار و ۳۵۱ نفر در طرح خانه مسافر و ۶۲۱ هزار و ۲۹۶ نفر در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ کانکس چادر مسافرتی اقامت کردند گفت: میزان اقامت در تاسیسات وابسته به آموزش و پرورش استان ۳۹ هزار و ۱۸ نفر و ۱۴ هزار و ۱۶ نفر هم در سایر مراکز اقامتی اعم از میهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن های ورزشی در خراسان جنوبی اقامت کردند.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیرجند از ۷۷ بازدید نظارتی از ۲۷ اسفندماه تا ششم فروردین خبر داد و گفت: ۹ فقره تذکر به مراکز اقامتی، ۷ فقره تذکر به خدمات مسافرتی و دو مورد تذکر به مراکز پذیرایی دادیم همچنین در این مدت ۷ فقره اخطار کتبی به مراکز اقامتی، ۶ فقره تذکر کتبی به دفاتر خدمات مسافرتی و یک مورد تذکر کتبی به مراکز پذیرایی داده شد.

فولادی تعداد شکایات واصله از جاذبه‌های گردشگری را دو فقره دانست و گفت: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی توریستی استان یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۹ نفر است که از این تعداد ۵۲۱هزار و ۷۴۴نفر از مراکز تاریخی، ۴هزار و ۳۹۲ نفر از مراکز تفریحی، ۷۲۹هزار و ۸۰۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی ، دوهزار و ۵۵۰ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، ۲۹۷هزار و ۲۳۵ نفر از مداکز مذهبی، ۲۶۳ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید   تمام شهرستانهای خراسان جنوبی به بالابر گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک مجهز شد+ عکس

فولادی ادامه داد: امسال ۵۰ بازارچه صنایع دستی در استان داریم که ۳۵۵ غرفه صنایع دستی دارد و در این مدت یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد افزایش ۱۱ درصدی اقامت در استان نسبت به سال ۹۸ داریم گفت: امسال شاهد حضور عشایر در قالب فروشگاههای صنایع دستی در استان هستیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها