امروز تولید یک جهاد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن به تعبیر خودش همه گزینه ها را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار برد که بخشی از آن فلج کردن چرخ های تولیدی کشور در مسئله تحریم بود و امروز تولید یک جهاد است.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار نوروزی با مدیرعامل کارخانه کویرتایر اظهار داشت: انسان مفید بودن برای خود، مردم، دنیا و آخرت را شامل می شود و کار خداپسند یا به تعبیری عبادات منحصر به نماز و روزه نیست، اما لحظه لحظه عمر کاربرد و مصرفی دارد که اگر در مصرف واقعی خود قرار بگیرد عین عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در روایتی آمده است که روزی رسول خدا(ص) با جمعی از اصحاب در محلی حضور داشتند. در آن میان، چشمان آنان به جوانی نیرومند و زیبا اندام افتاد که در اول صبح به کار اشتغال داشت. یاران پیامبر(ص) گفتند: یا رسول اللّه! اگر این جوان نیرومند، نیرو و انرژی خود را در راه خدا مصرف می کرد، چقدر شایسته مدح و تمجید بود! حضرت فرمود: این سخن را نگویید! اگر این جوان برای تأمین معاش می کوشد و انگیزه او بی نیازی از دیگران است، او در راه خدا قدم برداشته، و اگر هدف او پذیرایی از پدر و مادر ناتوان خود باشد، باز هم در راه خدا کار می کند و اگر مقصود او سر و سامان دادن به خانواده و فرزندانش باشد، او به راه خدا رفته و انگیزه مقدّسی دارد.

وی بیان کرد: دشمن به تعبیر خودش همه گزینه ها را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار برد که بخشی از آن فلج کردن چرخ های تولیدی کشور در مسئله تحریم بود و امروز تولید یک جهاد است.

عبادی عنوان کرد: استقلال زوایای متعددی دارد که یکی همین است که دست نیاز به پیش بیگانه نبریم و میدان اجرایی آن هم این است که هر کسی بتواند کارش به نحو احسن انجام دهد و جامعه را خودکفا کند و لوازمش هم این است که با افزایش اشتغال جوان تحصیل کرده بیکار در کشور نباشد.

بیشتر بخوانید   کسب 5 مقام کشوری، توسط بانوی شطرنج باز بیرجندی

امام جمعه بیرجند با گلایه از برخی صنایعی که توجه به این مسائل و آرمان استقلال آزادی جمهوری اسلامی دارند، تصریح کرد: این صنایع کارشان را به گونه ای انجام می دهند که ایجاب می کند که مسئولان این گونه صنایع مانند خودرو را از خارج سفارش دهند.

وی به خودروهای دپو شده به دلیل کمبود قطعات اشاره کرد و افزود: وقتی مسئول مربوطه از خودروسازان می پرسد که اگر کمبود قطعات است چگونه است که در بازار سیاه همین خودرو را تکمیل و گرانتر می فروشید! ببینید خود ما با کشور و انقلاب و مردم کلک بازی کنیم یعنی چه؟

عبادی با اشاره به اینکه در مقابل نیز تولیدکنندگانی بصیر و پایبند به اسلام و انقلاب و هم پای مردم هستند که در جهت استقلال کشور می کوشند، گفت: تحقق هر امری متکی به دو اصل وجود مقتضی و نبود مانع است و آرمان های انقلاب برای ما مقتضی است که ما باید به آنها برسیم، و یک انسان مومن و ایرانی سالم تلاشش را انجام می دهد اما هجمه دشمن کم نبوده و آنچه فاصله انداخته بین ما مانع است.

نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود هجمه های دشمن امروز خودشان شکست خوردند و هرگز نمی توانند انقلاب را از بین ببرند و متخصصات خودشان هم اقرار می کنند که فشارهای اروپا و امریکا نه تنها ایران را ضعیف نکرد که ایران را قوی کرده است.

وی افزود: برای خودتان، مردم، دنیا و آخرت نقش مفید داشته باشید و چه توفیقی بهتر از این که خداوند انسان را مفید قرار دهد و در دعای هفته می خوانید که ««وستخدمنی فی مرضاتک».

بیشتر بخوانید   یادواره سردار شهید «محمود کاوه» در بیرجند برگزار شد

پایان پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها