لزوم اقدام فوری برای کاهش نرخ هدر رفت آب شرب در خوسف

فرماندار خوسف گفت: متاسفانه نرخ هدر رفت آب شرب در شهرستان خوسف بالاتر از میانگین استان است و باید برای کاهش این نرخ اقدامات ضروری و فوری صورت پذیرد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی ایمانی در دیدار با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه نرخ هدر رفت آب شرب در شهرستان خوسف بالاتر از میانگین استان است گفت: باید برای کاهش این نرخ اقدامات ضروری و فوری صورت پذیرد.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: با توجه به پراکندگی و فاصله بسیار زیاد برخی از روستاها از مرکز شهرستان، اعتبارات شهرستانی کفاف اجرای بسیاری از پروژه ها را ندارد و بایستی از اعتبارات ملی نگاه ویژه ای به شهرستان شود.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و کاهش بارندگی ها در بهار سال جاری، باید از هم اکنون برای تامین آب شرب روستاهایی که فاقد شبکه آبرسانی هستند، چاره اندیشی لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: با افزایش ساخت و سازها در بافت های جدید روستایی، اجرای شبکه آب شرب در این بافت ها ضروری است و نباید مردم روستایی در بهره مندی از  شبکه های توزیع با مشکلی مواجه باشند.

ایمانی ادامه داد: هم اکنون دو پروژه احداث مجتمع آب شرب شهر ماژان و خط انتقال آن و تامین آب شرب تجگ ،رزگ و …. نیمه تمام است که باید  این پروژه ها هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه به بیش از ۷۰ روستای شهرستان خوسف با تانکر آبرسانی می شود، افزود: باید برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدتی برای  اجرای پروژه ها در راستای کاهش این روستاها صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سربیشه؛دروازه تجارت خارجی شرق کشور

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها