پیش بینی رشد ۵۰ درصدی مهارت آموزی در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اجرای عملکرد ۱۴۲ درصدی مهارت آموزی دانشجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به از سرگیری آموزش‌های حضوری انتظار رشد ۵۰ درصدی در همه گروه‌های هدف مهارت آموزی در سال ۱۴۰۱ را داریم.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین کامرانی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۳۹۴ نفر از ساکنین مناطق روستایی عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۳۱۲ هزار و ۴۱۵ نفر ساعت آموزش را فرا گرفتند.

وی افزود: در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی در سال ۱۴۰۱ سند نیازسنجی آموزشی با همکاری اداره کل امور عشایر استان در شهرستان‌ها تنظیم شد تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.

کامرانی فرد شناسایی استعدادهای برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را پس از برگزاری دوره‌های مهارتی از اقدامات ویژه برای این گروه هدف خواند و بیان کرد: این اداره کل برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در سطح استان به ویژه مناطق روستایی از ظرفیت نهادهای حمایتی و خیرین مهارتی کمک خواهد گرفت تا مهارت در سبد همه خانوارهای استان جایگاه خود را در ایجاد اشتغال داشته باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۵۱ دانشجو در سال گذشته در مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی،  یک مهارت را فرا گرفتند.

کامرانی‌فرد یادآور شد: همچنین دانشجویان دانشگاه‌های استان در ۴۴ دوره مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای ۱۰۸ هزار و ۴۳۷ نفر ساعت آموزش مهارتی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد مراکز جوار دانشگاهی استان رشد خوبی داشته و از دو مرکز به  ۷ مرکز رسیده است گفت: در این مراکز تعداد ۲۴ مربی درون سازمانی و ۷ مربی برون سازمانی کار آموزش را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید   دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته در خراسان جنوبی برگزار می شود

کامرانی‌فرد از اجرای عملکرد ۱۴۲ درصدی مهارت آموزی دانشجویان در سال گذشته یاد کرد و گفت: با توجه به از سرگیری آموزش‌های حضوری انتظار رشد ۵۰ درصدی در همه گروه‌های هدف مهارت آموزی در سال ۱۴۰۱ را داریم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: دوره‌های مهارت آموزی دانش بنیان و مهارت‌های نو در صدر برنامه‌های مهارتی سال جدید قرار دارد.

انتهای پیام/ 105

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها