تشرف ۲۵۰ زائر خراسان جنوبی به عتبات عالیات در ایام نوروز

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به استقبال مردم خراسان جنوبی در ایام نوروز ۲۵۰ زائر به عتبات عالیات مشرف شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، ابوالفضل نوفرستی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از یک ماه گذشته با آغاز سفرهای هوایی عتبات عالیات ۲۵۰ نفر از مشتاقان اهل بیت علیهم السلام به عتبات عالیات مشرف شدند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام به عتبات عالیات به صورت منطقه ای و با همکاری سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی انجام می شود، افزود: پروازهای عتبات عالیات برای زائران استان در حال حاضر از مشهد و به شکل منطقه‌ای انجام می شود.

نوفرستی درخصوص راه اندازی پروازها از مرکز استان یادآور شد: تمام تلاش مسئولان بر این مهم است که پروازها از مرکز استان انجام شود اما چنانچه ظرفیت هواپیما تکمیل نشود هزینه ای مضاعف بر زائر تحمیل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر نیازسنجی زائران در دستور کار است و چنانچه تعداد زائران به میزان ظرفیت هواپیما باشد مانند قبل از بیماری کرونا، دوباره این سفرها از مرکز استان به عراق انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک ماه گذشته همه دفاتر و شرکت های زیارتی ثبت نام زائران را در دستور کار داشته اند، افزود: ماحصل تلاش ۳۶ دفتر زیارتی در ایام نوروز تشکیل پنج کاروان برای سفر هوایی به عتبات عالیات از استان بود که در مجموع ۲۵۰ نفر از مشتاقان اهل بیت علیهم السلام به این سفر معنوی مشرف شدند.

نوفرستی درباره بازگشایی سفرهای زمینی گفت: همه برنامه ریزی ها در این راستا انجام شده است و منتظر دولت عراق و بازگشایی مرزهای این کشور هستیم.

وی در زمینه اعزام زائران به سوریه یادآور شد: در حال حاضر این سفرها متمرکز به صورت کشوری و با انجام پروازها از تهران و فرودگاه امام صورت می‌گیرد و در صورت استقبال همشهریان راه اندازی خطوط پرواز به صورت منطقه ای از مشهد قابل پیگیری است.

بیشتر بخوانید   توزیع روزانه ۱۵ تن تخم مرغ/ گرانی را از جهاد کشاورزی پیگیری کنید

به گفته مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند باید علاوه بر تزریق واکسن، تست منفی پی سی آر خود را قبل از پرواز ارائه کنند.

وی هزینه تشرف به عتبات عالیات به صورت دو سر هوایی را حدود ۹ و نیم میلیون تومان و یک سر هوایی را حدود ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها