کمبود سرانه فضای آموزشی در مسکن مهر و روستاهای اقماری بیرجند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از کمبود سرانه فضای آموزشی در مسکن مهر و روستاهای اقماری بیرجند خبر داد و گفت: 186 پروژه آموزشی در استان در حال اجرا است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمود چاوشان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تامین فضاهای آموزشی و تربیتی، مقاوم سازی و توسعه فضاهای مذکور و تجهیزات و هوشمندسازی مدارس از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه جلب و جذب خیرین مدرسه ساز از رسالت‌های این اداره کل است گفت: سرانه آموزشی 6.6 مترمربع به ازای هر دانش آموز است و خراسان جنوبی پنجمین استان از لحاظ سرانه آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته تخصیص اعتبارات استانی 19 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که 64 درصد رشد نسبت به سال قبل تر آن بوده و اعتبارات ملی نیز با 126 درصد رشد به عدد 242 میلیارد تومان رسیده است.

چاوشان تصریح کرد: اعتبارات خیران در سال گذشته 56 میلیارد و 450 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل‌تر آن افزایش 26 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی انجام شد که در برخی از شهرها پروژه جدید تعریف و در برخی شهرها پروژه‌های نیمه تمام تکمیل می‌شود. سال گذشته مبلغ بیش از 14 میلیارد تومان برای 4 پروژه ورزشی در استان اعتبار دریافت شده که این پروژه‌ها تا مهرماه جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار 3 میلیارد و 800 میلیون تومان سه مدرسه بنیاد برکت شامل شش کلاسه درح، ارسک و جلالان درمیان به بهره‌برداری می‌رسد.

چاوشان بیان کرد: سال گذشته 42 پروژه با تعداد 165 کلاس درس با اعتبار 130 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی به میزبانی بانک مهراقتصاد

وی با بیان اینکه 38 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات تجهیزاتی استان در سال گذشته بوده افزود: برای کمک به تجهیزات کلاسی مدارس و آموزش مجازی در مناطق محروم نیز مبلغ 8 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار جذب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تاکنون 433 مدرسه با 911 کلاس درس و 607 فضای جانبی از سامانه‌های گرمایشی استاندارد برخوردار شدند.

چاوشان با بیان اینکه دو باب مدرسه 12 کلاسه در شهرک امام علی(ع) بیرجند آغاز شده تصریح کرد: 186 پروژه با 446 کلاس درس در استان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 285 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است گفت: احداث نخستین مدرسه سبز استان در حال اقدام است که تا سه ماه آینده مطالعات آن تمام می‌شود و مدرسه دخترانه کوثر بیرجند را به مرحله اجرا خواهیم رساند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: 20 میلیارد تومان جذب اعتبار برای اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس استان داشتیم و 10 سایت مسکن مهر در استان وجود دارد که 78 کلاس نیمه تمام بوده و 175 کلاس درس دیگر نیاز داریم که 216 میلیارد تومان برای احداث کلاس‌های درس نیاز است.

چاوشان با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در روستاهای اقماری بیرجند پایین است ادامه داد: رفع کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر استان و روستاهای اقماری بیرجند و رفع مدارس دو شیفت بیرجند و قاین از اولویت‌های اداره کل است.

انتهای پیام/106

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها