ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم جاده‌ها عامل مهم در بروز سوانح جاده‌ای است

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل ازتصادفات رانندگی محسوب می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، احمد آخوندی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز در حریم ۱۰۰ متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک افزود: حفظ  حریم و نگهداری از راه ها و ابنیه فنی راهها از وظایف ذاتی راهداری است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تجاوز به حریم راه ها از وظایف متولیان راه هاست و با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده ای، بلافاصله بعد از مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز، این اداره با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می‌کند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ضمن تذکر به تمام افراد متخلف و فرصت طلبی که به هر نحوی درصدد تصرف و تجاوز به حریم راه ها هستند اظهار داشت: این اداره ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه های دولتی ذیربط باجدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می نماید و این گونه تصرفات و ساخت و سازها در هر مرحله ای که باشند قطعا” تخریب میگردند چرا که تجاوز به حریم راه ها تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم است.

آخوندی افزود: کوه نویسی، تپه نویسی و دیوارنویسی در حاشیه راهها از مواردی هستند که باعث حواس پرتی راننده و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز می گردد و این موضوع منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید   طرح زمستانه نیروهای امدادی و خدماتی خراسان جنوبی آغاز شد

وی یادآور شد: متقاضیان ساخت و سازهای خارج از حریم در محورهای مواصلاتی سطح بخش باید برای کسب مجوز و تکمیل پرونده به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک مراجعه کنند و مسافران نیز در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را به شماره تلفن ۰۵۶۳۲۸۴۳۰۷۷ یا با سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها