نیروی انسانی،مهمترین سرمایه شرکت برق خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: نیروی انسانی، مهمترین سرمایه شرکت برق استان است و برای رعایت نکات ایمنی باید به نیروی انسانی نیز توجه ویژه شود.

به گزارش ” پیام خاوران “؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در نوزدهمین همایش علمی و تخصصی ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر در اداره یک سازمان منابع انسانی مهم است حفظ این منابع از اوجب واجبات است بنابراین هر کاری برای این مهم انجام شود ایمنی در کار محسوب می شود.

به گفته وی؛ وقتی صحبت از ایمنی‌ می‌شود باید بدانیم خود کار به معنای ایمنی است چون در مقابل بیکاری قرار دارد.

وی ادامه داد: بیکاری عامل بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و خانوادگی همچنین خشونت ها، قتل ها، دزدی ها و سایر است لذا اگر می خواهیم جامعه را در مقابل این نا هنجاری ها ایمن کنیم باید اشتغال ایجاد شود لذا ایجاد اشتغال از جنس ایمنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ایجاد اشتغال نیز باید ایمنی را رعایت کنیم یعنی به گونه ای نباشد که‌ هویت‌ کار ضد آن و بلا اثر شود.

عباس زاده اظهار داشت: زمانی می توانیم فرهنگ ایمنی را در جامعه و بین مردم رواج بدهیم که فرهنگ کاری جامعه را تقویت کنیم.

وی با اشاره به این که در بحث ایمنی، ابتدا کار برای ما موضوعیت دارد، اظهار داشت: زیباترین ، کامل ترین و آرمانی ترین زندگی برای ما زندگی بهشتی است که در قرآن کریم اساسی ترین‌ مؤلفه ای که برای زندگی خوب در دنیا نام می برد ، ایمن بودن زندگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خداوند بهشت را برای انسان ها خانه امن معرفی کرده و قرار است همه اقدامات ما برآیند زندگی بهشتی ما‌ شود.

بیشتر بخوانید   صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در خراسان جنوبی ۶۵ درصد رشد یافت

وی با بیان اینکه ریشه ایمان از امن است یادآور شد: رعایت موارد ایمنی برای ما حکم اجرایی و عقلی است لذا نگاه ما به مسایل ایمنی باید فراتر برده شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه برق جزو مهمترین زیرساخت های کشور است افزود: در شرایط حساس و خاص و در زندگی به طور عام نیاز داریم ایمنی را تامین کنیم.

وی بیان کرد: در حوادث برق گرفتگی در ۱۰ ماه ابتدای سال قبل ۳۴۶ نفر در کشور جان باختند همچنین بر اساس اعلام سازمان کار، روزانه ۳۴۲ هزار نفر دچار آسیب های شغلی می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس آمار موجود روزانه ۶۰۰ نفر  و سالانه  ۱۰ میلیون‌ نفر‌ در‌ جهان بر اثر آسیب های شغلی جان می دهند.

وی با بیان اینکه باید رعایت اصول ایمنی در کار جدی گرفته شود افزود: مبانی عقلانی و دینی ما برای رعایت ایمنی کم نیست، از طرفی اساس کار عالم بر ایمنی است چون اگر ایمنی نباشد همه امور نیز بدون اثر می شود.

عباس زاده بیان کرد: اینکه چقدر از آموزش ها، توانمندی ها و منابع را در‌ خدمت ایمنی قرار می‌گیرد مهم است و نشان می دهد شاید در ایجاد استانداردها، اعلام و تدوین آنها مشکل نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه عدد بسیار ناچیزی از مرگ و میر ناشی از کار حتماً ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی است تصریح کرد: در همه حوزه ها استانداردهای ایمنی تدوین شده اما اجرای آن مهم است لذا باید این ضمانت، انگیزه و ضرورت را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید   درآمدزایی ۸۰۰ میلیارد تومانی از تولید کنسانتره زغال‌سنگ در خراسان‌جنویی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه رعایت ایمنی در حوزه برق اوایل در سطح ملی فرهنگ سازی خیلی خوبی شد اکنون نیز باید آموزش های تخصصی در این خصوص جدی گرفته شود.

عباس زاده گفت: در کشور در زمینه حوادث متعدد وضع خوبی نداریم، باید نگاه جدی در حوزه های تخصصی و عمومی مردم به‌خصوص رعایت ایمنی و استانداردها لحاظ شود.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها