روستا بازار، بستری مناسب برای معرفی و فروش محصولات روستاییان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: روستا بازار، بستری مناسب برای معرفی و فروش محصولات روستاییان است.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده در مراسم افتتاح روستا بازار بیرجند خاطرنشان کرد: کشاورزی از بخش‌های استراتژیک و تولیدی است که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ابتکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، افتتاح روستا بازارها در مرکز شهرستان‌ها می باشد.

به گفته وی؛ هدف از این اقدام، معرفی توانمندی‌های روستایی در حوزه تولید و ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات روستاییان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که روستا بازارها می‌تواند محلی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال باشد، متذکر شد: لازم است دسترنج روستاییان در تولید محصولات کشاورزی، زراعی و باغی و بخش‌های مختلف دیده شده و به بازار معرفی و عرضه گردد.

عباس زاده تأکید کرد: روستا بازارها طرح بسیار خوب و جذابی است که اولین بازار روز در بیرجند و در مراکز شهرستان‌های استان نیز مشابه همین طرح افتتاح خواهد شد تا بتواند زمینه مساعدی برای حمایت از تولیدات کشاورزان باشد.

وی افزود: روستا بازار بیرجند با هدف ارائه محصولات کشاورزی بدون واسطه به بازار مصرف همزمان با هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: این روستا بازار دارای ۱۶ غرفه دائمی است که در اختیار شرکت‌ های تعاونی روستایی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: سکوهای فروش موقت محصولات کشاورزی هم در این روستا بازار تعبیه می شود تا کشاورزان به‌صورت مقطعی بتوانند بدون پرداخت هزینه‌ای، محصولات خود را به فروش برسانند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   معاون استاندار: مشکلات مناطق سیلزده خراسان جنوبی بزودی رفع می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها