اورژانس بیمارستان شهیدآتشدست نهبندان افتتاح شد

با سفر مدیر کل دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت به نهبندان و حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی و استانی، ساختمان اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست نهبندان به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، با سفر مدیر کل دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت به نهبندان و حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی و استانی، ساختمان اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست نهبندان به بهره برداری رسید و عملیات ساختمانی توسعه این بیمارستان به ۹۶ تختخوابی، احداث آشیانه بالگرد بیمارستان نهبندان و احداث ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهر شوسف آغاز شد.
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت در مراسم افتتاح رسمی اورژانس و آی سی یو بیمارستان با اشاره به مجاهدت ها و خدمات ماندگار مجموعه بهداشت و درمان در مبارزه با بیماری کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: مرکزی که امروز در شوسف کلنگ زنی شد، به عنوان شهدای سلامت نامگذاری خواهد شد.
امیر ساکی با بیان اینکه به نمایندگی از وزارت بهداشت تمام قد در خدمت مردم فهیم، با ارزش و صبور این منطقه هستیم افزود: به لطف خداوند و دعای خیر مردم این خطه، به انجام رسیدن طرح توسعه بیمارستان نهبندان را به جد پیگیری خواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه نیز با بیان اینکه قدردان صبر، نجابت و همراهی مردم نهبندان هستیم گفت: با مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان آشنا هستیم بنابراین سعی می شود حرکت رو به جلو دانشگاه را تسریع کنیم و تا حد ممکن نواقص گذشته رفع گردد.
 سید محمد موسوی میرزائی با اشاره به سفرهای اخیر خود به نهبندان طی چندماه اخیر و تاکید بر اینکه افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی در مناطق کم برخوردارتر از اولویت های دانشگاه است افزود: مردم دعا کنند و حرکت در مسیر پیشرفت ما را حمایت نمایند تا در پایان کاری انجام شود که دردی از خلق درمان شده و خداوند از ما راضی باشد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهداشت ودرمان در شاخص های توسعه جایگاه ویژه ای دارد گفت: خوشبختانه چندین تخت به اورژانس اضافه و آی سی یو راه اندازی شد تا فضایی در خور شان مردم آماده شود.
مصطفی نخعی با تاکید بر چالش هایی که در حوزه ی سلامت نهبندان وجود داشته است افزود: امیدوارم با به ثمر نشستن پروژه هایی که امروز کلنگ زنی شد، شاهد تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان نهبندان باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، با اشاره به روند ساخت اورژانس و آی سی یو بیمارستان نهبندان با زیر بنا ۱۴۲۰ مترمربع و اعتبار صرف شده ۲۱ میلیارد تومان از طریق اعتبارات ملی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بنیاد برکت گفت: خوشبختانه با کمک خیرین،مرکز بهداشتی با زیربنا ۵۰۰ مترمربع در دهک عربخانه نهبندان افتتاح و مورد استفاده مردم قرار گرفته است.
حسین دهقانی به افتتاح پایگاه اورژانس در نهبندان، پیشرفت قابل قبول کلینیک بیمارستان، مراحل نهایی ساخت ۸ واحد پانسیون پزشکان اشاره کرد و افزود: چندین پروژه عمرانی در حال ساخت نیز در چاهداشی، دهک عربخانه، عباس آباد اردونی داریم، لذا تلاش می شود در حد توان  و تا جایی که مقدور است نیاز مردم منطقه را برآورده کنیم.
ابوالفضل ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت حل مسئله است، امداد رسانی حوزه سلامت را مهم عنوان نمود و از مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مدیریت دکتر موسوی تشکر ویژه کرد.
همچنین امروز کلنگ احداث ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهر شوسف با زیر بنا ۱۵۰۰ مترمربع ، توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان از ۳۲ به ۹۶ تختخوابی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع واحداث آشیانه ی بالگرد بیمارستان شهید آتشدست نهبندان در زمینی به مساحت ۶۱۲ متر مربع به زمین زده  شد.
انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ترور شهید فخری‌زاده اوج ذلت دشمنان است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها