آیین ازدواج آسان در بیرجند برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت: مراسم ازدواج آسان به سبک علوی و فاطمی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در روز دهم تیرماه برگزار می شود.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام دادخدا خدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته ازدواج مراسمی ویژه زوج های جوان در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم تحت عنوان ازدواج آسان به سبک علوی و فاطمی فردا جمعه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بیرجند افزود: ۱۴ زوج جوان در این مراسم حضور دارند و خطبه عقد دو زوج نیز قرائت می شود و به تمامی زوج ها هدایای نقدی و سفر به مشهدمقدس پرداخت خواهد شد.

خدایی از وجود یک موقوفه به نیت ازدیاد نسل سادات در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این موقوفه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ازدواج کردن و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و بارها در روایات مختلف به آن اشاره شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند افزود: فرهنگ وقف و ازدواج نیکو هر دو از سنت‌های اصیل نبوی و دینی هستند که تلفیق این دو می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور باشد و ترویج فرهنگ وقف در حوزه ازدواج آسان یکی از ضرورت های جامعه امروز است.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی:انتخابات۱۴۰۰برای مردم ایران وحُسن انتخابشان دشمنان را مایوس خواهند کرد+ تصاویر

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها