قطعی چند روزه آب در روستای خوانشرف/ ظرفیت مخزن آب جوابگوی اهالی نیست

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: قطعی آب لوله کشی روستای خوانشرف چند دلیل دارد که عمده آن افزایش ۳ برابری مصرف آب با توجه به گرمای زیاد در این روستا بوده و علت دیگر آن ظرفیت کم مخزن ذخیره آب خوانشرف است.

به گزارش “پیام خاوران“، ابوالفضل ایروانی به همراه دکتر نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شهرستان در جهت رفع مشکل قطعی آب در روستای خوانشرف از نقاط مختلف این روستا بازدید و جلسه‌ای پیرامون این موضوع در همان روستا برگزار شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان در جمع مردم خوانشرف با اشاره به مشکل قطعی آب این روستا گفت: قطعی آب لوله کشی روستای خوانشرف چند دلیل دارد که عمده آن افزایش ۳برابری مصرف آب با توجه به گرمای زیاد در این روستا رخ داده و علت دیگر آن موضوع ظرفیت کم مخزن ذخیره آب خوانشرف است.

ایروانی اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن مصرف آب در روزهای گرم سال در نهبندان برخی از چاه های آب شهرستان دچار آسیب شد که بلافاصله رفع مشکل شد و از طریق چاه های دیگر شهرستان آب مخزن روستای خوانشرف را به ۱۰۰‪ درصد ذخیره رساندیم تا مشکل آب حل شود و این در حالی بود که شب گذشته مخزن آب روستا با دبی ۱۹ لیتر در حال استفاده بود اما به دلیل ارتفاع سطح برخی از نقاط روستا از آب محروم بودند.

وی اظهار داشت: طبق سرشماری جمعیت خوانشرف ۲ هزار و نفر اعلام شده و بر همین اساس نیز مخزن آب روستا احداث شده و این در حالی است که بیش از ۴ هزار نفر در روستا زندگی می کنند و ظرفیت مخزن جوابگوی اهالی نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان نهبندان خاطر نشان کرد : مخزن فعلی ۶۰۰ متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی دارد و نیاز است که مخزن دیگری با ظرفیت هزار متر مکعب در محلی با ارتفاع مناسب احداث شود تا جوابگوی مصرف آب تا ۵سال آینده باشد.

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات تکمیل مجموعه آب درمانی مجتمع حضرت علی اکبر (ع)

ایروانی تصریح کرد: تامین آب شهرک خوانشرف تا نصب مخزن جدید توسط ۲ دستگاه تانکر آبرسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف گفت: موضوع کم آبی در تمام کشور وجود دارد اما با توجه به اقلیم خاص نهبندان می‌طلبد که مردم هم در مصرف خود صرفه جویی و این موضوع را در دستور کار قرا دهند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها