مشاغلی که با شرایط مادران سازگار نیست نباید به زنان داده شود

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه تبعیض در حقوق نداریم گفت: عدم استفاده از مزایای شغلی در حوزه کارگری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود و مشاغلی که با شرایط مادر سازگار نیست نباید به زنان داده شود.

به گزارش “پیام خاوران“، انسیه خزعلی صبح امروز در دیدار با بانوان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم قوانین متعدد در حوزه زنان اما گاهی در زمان اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شویم و اهمال قانون در این حوزه دیده می‌شود.

وی ادامه داد:  نواقصی که در قانون و دستور العمل‌ها وجود دارد باید به صورت جزئی احصا شده تا در بحث سیاست گذاری بتوانیم اصلاح این قوانین را دنبال کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تصویب دو قانون جدید در ستاد ملی زنان و خانواده عنوان کرد: ارتقاء ساختار اداری زنان در ۶ بند تصویب شد و بانوان در مسئولیت‌ها و پست‌هایی معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش می‌کنند.

خزعلی با تأکید بر اینکه طبق این مصوبات، زنان در سیاست گذاری‌ها و شوراهای کلان شرکت داده می‌شوند تصریح کرد: در بسیاری از دستورالعمل‌ها بانوان در زمینه خانواده و جمعیت باید نظر بدهند و نظر آنها اجرایی می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از قوانین که از مصوبات ستاد ملی زنان و خانواده بود رفع مشکل ضمانت بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که از این پس خود دولت، ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تأکید بر لزوم تمرکز بر بازار فروش محصولات تولیدی توسط بانوان اظهار داشت: در همین راستا بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص بانوان سرپرست خانوار ایجاد می‌کنیم.

خزعلی با اشاره به توانمندی بانوان کارآفرین خراسان جنوبی نیز گفت: برخی از این بانوان بعد سن بازنشستگی کارآفرین شده‌اند که باید به عنوان الگو معرفی شوند.

بیشتر بخوانید   ثبت نام خبرنگاران خراسان جنوبی برای واکسیناسیون کرونا آغاز شد

وی بر لزوم رفع موانع قانون صادرات و تسهیل آن تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم به طور ویژه روی صادرات محصولات تولیدی توسط بانوان کارآفرین تمرکز کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ضمن تأکید بر ضرورت آسیب شناسی مشاغل شکست خورده یا فراموش شده ادامه داد: احیای این مشاغل در دستور کار دولت است و به طور جد به خصوص در روستاها دنبال می‌شود.

خزعلی با بیان اینکه رفع مشکلات روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت است گفت: در صورتی که مهاجرت معکوس به روستاها صورت گیرد بسیاری از مشکلاتی که شهرها درگیر آن هستند، رفع خواهد شد.

وی از اقدامات انجام شده برای تسهیل ازدواج دهه شصتی‌ها خبر داد و گفت: این موضوع به ویژه در روستاها به طور جدی در سال جاری دنبال می‌شود تا بتوانیم با ارائه تسهیلات از مجرد ماندن دختران و پسران دهه شصتی جلوگیری کنیم.

به گفته وی؛ دهه شصتی‌ها در مرز تجرد قرار دارند که باید تسهیلات لازم در راستای ازدواج آنها مدنظر قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: حق عائله‌مندی به زنان و حق فرزند برای کسانی که سرپرست خانوار هستند تعلق می‌گیرد و اگر کارفرمایی این موضوع را رعایت نکند باید گزارش داد تا سریع رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه تبعیض در حقوق نداریم متذکر شد: عدم استفاده از مزایای شغلی در حوزه کارگری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه مشاغلی که با شرایط مادری سازگار نیست نباید به زنان داده شود، خاطرنشان کرد: در برخی موارد دیده شده که مشاغلی به زنان داده می‌شود که با شرایط فیزیکی آنها سازگار نیست لذا دنبال این هستیم که همه شئونات زنان در مشاغل رعایت شود.

بیشتر بخوانید   افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک ‌های سواری ساخت داخل نهایی شد

خزعلی با بیان اینکه تأکید رئیس جمهور بر این است شب کاری به زنانی که فرزند خردسال دارند داده نشود عنوان کرد: علاوه بر اینکه به دنبال رفاهیات زنان در مشاغل هستیم اما باید نظام واره شغلی برای زنان با توجه به مسئولیت‌هایی که دارند را نیز شکل دهیم.

وی با اشاره به تلاش زنان غسال به خصوص در دوران کرونا گفت: از کادر درمان و پزشکانی که در سال‌های سخت گذشته همراهی و همکاری کردند و باعث حیات و امید در جامعه شدند قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در ادامه با تأکید بر لزوم الگوگیری از صبر و استقامت هاجر و حضرت ابراهیم(ع) گفت: امامین انقلاب توجه ویژه‌ای به جایگاه و تکریم زن دارند و در بحث عدالت نیز باید توانمندی‌های زنان دیده شود تا بتوانیم منویات این بزرگواران را آنطور که شایسته است اجرایی کنیم.

خزعلی با اشاره به دیدارها و بازدیدهایی که در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی داشته عنوان کرد: این سفر فرصتی برای شناخت استعدادها، توانمندی‌ها و ارائه پیشنهاداتی بود که امید است از منظر آن آینده بهتری برای زنان سراسر کشور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه روز گذشته با ارسال یک پیامک موافقت تأمین دستگاه سونوگرافی برای خراسان جنوبی اخذ شد اظهار امیدواری کرد: با ارسال این دستگاه تجهیزات و امکانات خراسان جنوبی کامل شود تا استان قطب مراجعه بیماران از کشورهای همسایه نیز باشد و  در بحث توریسم سلامت نیز بتوانیم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها