پیگیری تأمین تجهیزات مدرن بیمارستان‌های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با اعضای هیئت امنای ارزی ضمن پیگیری مشکلات و کمبود تجهیزات مدرن بیمارستان‌های استان بر تامین آنها تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با اعضای هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اظهار داشت: در این دیدار به تشریح شرایط بهداشت و درمان استان پرداخته شد.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت استان و اینکه خراسان جنوبی، سومین استان وسیع کشور است و به لحاظ آمار جمعیتی، در رتبه بیست و هشتم قرار دارد متاسفانه پراکندگی و تراکم اندک جمعیت از معضلات استان است.

قناعت تصريح کرد: با توجه به اینکه تخصیص امکانات و تجهیزات و نیز توزیع مراکز درمانی براساس تراکم جمعیت است متأسفانه باعث شده خراسان جنوبی متضرر شود.

وی قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی کشور را از ویژگی‌های این استان برشمرد و گفت: این مزیت اگرچه در تردد مسافر به استان و رونق حمل و نقل  نقش بسزایی ایفا می‌کند اما در افزایش آمار تصادفات جاده‌ای نیز بسیار مؤثر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات ارزنده‌ای که طی چند سال اخیر در حوزه ارتقاء شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان صورت گرفته تأکید کرد: با همه این اقدامات، برخی شهرستان‌های استان از نظر تجهیزات درمانی و تشخیصی در مضیقه هستند.

قناعت، دستگاه‌های سی تی اسکن، ام ار ای را از نیازهای ضروری برخی شهرستان‌ها از جمله فردوس و طبس عنوان کرد.

وی گفت: در این دیدار در راستای تأمین این نیازها پیگیری‌هایی شد و بر همراهی هیئت امنای ارزی در شتاب بخشیدن به تحقق آن تأکید شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعضای هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در زمینه تأمین نیازهای خراسان جنوبی قول مساعد دادند.

بیشتر بخوانید   تلاش جهادی برای تداوم ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها