۱۱ پارک بانوان در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود/ وعده راه‌اندازی بازارچه دائمی در تمامی شهرستان‌های استان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ساخت ۱۱  پارک بانوان و همچنین احداث ۱۱ بازارچه دائمی ویژه بانوان از مصوبات این سفر بود.

به گزارش  “پیام خاوران“، فرشته اسدزاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به خراسان جنوبی اظهار داشت: خانم خزعلی پس از ورود به خراسان جنوبی با توجه به پیشینه فرهنگی استان خراسان جنوبی درخواست سفر به یکی از روستاهای ثبت جهانی را داشت که با توجه به نزدیکی به مرکز استان روستای خراشاد انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مشخصه خانواده محوری اقتصاد بانوان در روستای خراشاد در این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفت که الگوی دیگر استان‌ها شود گفت: یکی از قول‌های مساعد معاون رئیس جمهور رفع موانع و مشکلاتی است که در راستای تحقق مصوبات قبلی وجود داشت موضوعاتی مانند بازارچه خراشاد که به نوعی بین دو دستگاه در تعیین تکلیف نهایی معطل مانده و از سوی این معاونت در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیر تصحیح تاثیر نرخ باروری در گزینش آموزش و پرورش هستیم ادامه داد: در حال حاضرملاک نرخ باروری استان برای شهرستان بیرجند است که حق و حقوق تعداد زیادی از شهروندان تضییع شده که پیگیر هستیم تا ۳۰ تیرماه نرخ باروری ۲٫۸ به ۲٫۳۳ تصحیح شود.

اسدزاده با اشاره به مصوبات دیگر سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: احداث ۱۱ بازارچه دائمی ویژه بانوان در ۱۱ شهرستان یکی از مصوبات سفر معاون رئیس جمهور به خراسان جنوبی است که مشروط به تامین زمین اجرایی می‌شود و شهرستان نهبندان اولین شهرستانی بود که برای این موضوع زمین را تامین کرده است.

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۶۴ پروژه جهادکشاورزی خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند قول مساعد از سوی شورای شهر اخذ شده تا زمینی در مرکز شهر با دسترسی عام و رعایت تمامی شئونات کسب کار بانوان تامین شود گفت: این بازارچه علاوه بر صنایع دستی و میراث فرهنگی مشمول تولیدات کشاورزی و باغی خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از قول مساعد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای ساخت ۱۱ پارک بانوان در شهرستان‌های مختلف استان نیز خبر داد و گفت: پارک بانوان برای شهرستان بیرجند در شمال شهر که منطقه کمتر برخوردار است ساخته خواهد شد البته مصوبه ساخت پارک بانوان در منطقه شمال شهر مربوط به دوران گذشته بوده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

اسدزاده بیان کرد: با توجه به وسعت زیاد استان و نبود امکان سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان‌های مختلف، با برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های بانوان سراسر استان در بیرجند توانستیم دستاوردهای خوبی در معرفی ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی داشته باشیم افزود: هماهنگی برپایی نمایشگاه “ایده، خانه و فن‌بازار” در کمتر از یک هفته با همکاری فرمانداران، ادارات کل میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی انجام شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برپایی ۱۸۷ غرفه در این نمایشگاه گفت: بازدید معاون رئیس جمهور از این نمایشگاه منجر به معرفی ظرفیت‌های بالقوه علمی، فرهنگی و اقتصادی استان شد.

وی از قول مساعد “انسیه خزعلی” برای رفع موانع فروش محصولات تولیدی بانوان خبر داد و افزود: در این سفر قول مساعد برای ارزیابی موضوع از طریق وزارت صمت داده شد.

بیشتر بخوانید   پرونده ثبت نام داوطلبان مجلس یازدهم با ۱۲۷ نفر در خراسان جنوبی بسته شد

اسدزاده مهمترین مصوبه سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده را  مربوط به حوزه درمان دانست و افزود: با توجه به قول مساعد یک خیر، دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها