طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل اقاف و امورخیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان آغاز شده و تا ۶ مردادماه سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳۵ بقعه استان اجرا می‌شود گفت: ۵ بقعه در بیرجند، شهرهای بشرویه، خوسف، زیرکوه، سرایان، سربیشه و نهبندان هر کدام ۳ بقعه، خضری دشت بیاض و فردوس ۲ بقعه و طبس و قاین هر کدام ۴ بقعه در حال اجرای برنامه‌های نشاط معنوی هستند.

مدیرکل اقاف و امورخیریه خراسان جنوبی افزود: در این طرح از ظرفیت ۲۱ مُبلغ استفاده شده که از این تعداد ۱۰ مُبلغ اعزامی از قم و مابقی بومی هستند.

بخشی‌پور تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده از تقویت اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از ابزارهای روز و روش های جذاب، ارتباط گیری موثر برای غنی سازی اوقات دانش دانش آموزان، تربیت نسل جوان و نوجوان در جوار بقاع و مراکز افق بقاع و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش اموزان از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه مخاطبان این طرح دانش آموزان رده سنی ۸ تا ۱۸ سال هستند ادامه داد: این دانش آموزان از کلاس‌های آموزشی با موضوع معارفی، احکام و آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، آموزش های مهارتی، فنی و هنری برخوردار می‌شوند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت نهادها و سازمان های بسیج، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فنی حرفه‌ای استفاده شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری آزمون‌ استخدامی توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

بخشی‌پور با بیان اینکه اردوهای تفریحی و آموزشی اوقات فراغت در برخی از مناطق استان برگزار می‌شود اظهار کرد: این طرح در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شده و تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های بقاع، هیئت امنا و مراکز افق استفاده شود.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها