دپارتمان تایر در بیرجند ایجاد می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از خریداری ۹ میلیارد تومان تجهیزات برای کارگاه های آموزشی استان خبر داد و گفت:دپارتمان ملی معدن در نهبندان در حال تجهیز بوده و دپارتمان تایر در شرکت کویرتایر بیرجند در حال انجام و به‌روزرسانی است.

به گزارش “پیام خاوران“،  حسن کامرانی فرد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد ماه نامگذاری شده که هر ساله گرامی داشته می شود.

وی گفت: آمورش فنی و حرفه ای در استان از سال ۶۰ راه اندازی شد و تاکنون ۱۹ مرکز آموزشی در استان در قالب ۱۰۰ کارگاه و ۵۵۰ رشته آموزشی وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود ۶ هزار استاندارد آموزشی یکی از مزیت های ما است که کد بین المللی خود را دریافت کرده است افزود: همچنین منابع انسانی توانمند و کارگاه های آموزشی مجهز و گواهینامه های معتبر مهارتی در استان داریم.

کامرانی فرد با بیان اینکه هیچ محدودیتی در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای نداریم تصریح کرد: ایجاد اشتغال و مهارت آفرینی یکی از اهداف مهم فنی و حرفه ای استان است.

وی ادامه داد: ۲۸۸ آموزشگاه آزاد در کنار مراکز دولتی با مجموع ۲۲۶ رشته آموزشی همکاری می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مدیریت شغلی دانش آموزان بررسی شده و فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و مهارت های آموزشی ارائه می شود.

کامرانی فرد اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای در پادگان ها حضور موثری داشته و هر سربازی قبل از خروج از پادگان می تواند یک گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای داشته باشد.

وی افزود: همچنین در ندامتگاه ها هم فنی و حرفه ای حضور داشته و اجرای آموزش را دنبال می کنیم؛ یکی از روش های آموزش مراکز محیط کار واقعی است و هر واحد صنعتی و صنوف در شهر که تمایل دارند به عنوان آموزش دهنده در کنار فنی و حرفه ای باشند به آنها مجوز داده شده و مزیت آن نیز برای واحد صنفی این است که حدود ۱۸ ماه بدون قوانین کار فرد برای واحد صنفی کار کند و دستمزد برای مهارت آموز توافقی است.

بیشتر بخوانید   کرونا در خراسان جنوبی جولان می دهد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به طرح های مهارت افزایی ترکیبی دانشجویان و مهارت افزایی دانش آموختگان گفت: در طرح مهارت افزایی ترکیبی دانشجویان نیز دنبال ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری دانشجویان هستیم تا اشتغال دانشجویان را با ۵۴۰ ساعت آموزشی تامین کنیم.

کامرانی فرد با بیان اینکه طرح مهارت افزایی دانش آموختگان در حوزه دانش بنیان انجام می شود بیان کرد: یک نفر به نمایندگی از خراسان جنوبی در رشته مکاتونیک در مسابقات بین المللی مهارت افزایی که در کشور کره جنوبی برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری دو مرکز مدیریتی و مشاوره شغلی در استان ایجاد و دو مرکز دیگر در آینده راه اندازی خواهد شد و بیش از ۹ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و در کارگاه ها مستقر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه دپارتمان ملی گوهرتراشی در فردوس وجود دارد افزود: دپارتمان ملی معدن در نهبندان در حال تجهیز بوده و دپارتمان تایر در شرکت کویرتایر بیرجند در حال انجام و به روزرسانی است.

کامرانی فرد با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ محیط کار واقعی مجوز داده شده است افزود: دپارتمان ماشین های کشاورزی در شهرستان بشرویه پیشنهاد شده که مستقر شود.
وی تصریح کرد: در حوزه مهارت آموزی آمادگی به کارگیری کسانی که گواهینامه مهارت دارند وجود دارد و حدود ۶۵ درصد در خروجی دوره های آموزشی اشتغال آفرینی داریم.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها