۵۷  کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی بهسازی و آسفالت شد

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از بهسازی و آسفالت ۵۷  کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“،حمید سهرابی صبح امروز در بازدید از راه‌های استان اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۵ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۶۲ میلیارد ریالی احداث  و همچنین ۴۲ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۲۲۰ میلیارد ریالی  برای بهره مندی مردم آسفالت و روکش شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستا موجب توسعه بیش از پیش می‌شود، افزود: در حال حاضر ۸۶ هزار و ۸۹۳ خانوار روستایی در استان از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند که پیش بینی شده تا پایان شهریور ماه نیز  ۴۵کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان آسفالت شود.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای عملیات ساخت و بهسازی راه‌های روستایی مذکور ، درصد برخورداری از نعمت راه آسفالته به ۹۷٫۴ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافته است.

سهرابی اضافه کرد: راه های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل؛ حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده که با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰  کیلومتر راه روستایی است که در حال حاضر۵ هزار و ۹۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.

بیشتر بخوانید   طرح معیشتی دولت درخراسان جنوبی برای ۲۲۶هزار و ۴۶۱ خانوار

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها