سه عامل انحراف جامعه توسط دشمن “تبلیغ، تطمیع و تهدید” است

امام‌جمعه شهرستان طبس گفت: سه عامل انحراف و انحطاط جامعه توسط دشمن، تبلیغ؛ تطمیع و تهدید است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی صبح امروز در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان طبس با اشاره به آسیب شناسی واقعه عاشورا و بیان این سئوال که چه عواملی باعث شد پنجاه سال بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) در همان حکومت اسلامی؛ مظهر و‌ حقیقت دین یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به عنوان ضد دین به شهادت رساندند؟ سخنان خود را آغاز و به تشریح و تبیین سه عامل اصلی این انحراف پرداخت.

امام جمعه طبس افزود: معاویه و عمال او با سه عامل اصلی تبلیغ؛ تطمیع و تهدید زمینه این انحراف و انحطاط تاریخی را پس از پنجاه سال بوجود آوردند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس با اشاره به برخی شیوه‌های تبلیغی معاویه یادآور شد: معاویه با تبلیغات گسترده در آن مقطع که با دروغ و تهمت و روش های مختلف جنگ‌روانی همراه بود کار را به جایی رساند که وقتی  کاروان اسرای کربلا و امام سجاد(ع) را وارد شهرها می‌کردند؛ مردم می‌گفتند اینها خارجی هستند و یعنی به عنوان افراد خارج از دین و شورشگر با آنان برخورد می‌کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس در باب اثرگذاری تبلیغات دشمن بیان کرد: امروز هم اگر مومنین و متدینین از دقت و بصیرت لازم برخوردار نباشد و تببین مناسبی صورت نپذیرد، متاسفانه تاثیر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی بویژه آمریکا و اسرائیل و انگلیس خبیث بر جامعه دور از انتظار نیست.

محمدی تاکید کرد: متاسفانه درحال حاضر آمریکای جنایتکار باتوجه به اینکه از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسد؛ با‌ تبلیغات گسترده خود اقدام به حذف تصاویر سردار در فضای حقیقی و مجازی می‌کند که البته سردار سلیمانی در جهان جایگاه ویژه خود را در قلب ملت‌ها  پیدا کرده که این اقدامات منفی تاثیر زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید   توجه به اشتغال و تولید با رعایت مباحث مرتبط با محیط زیست

وی با اشاره به دومین عامل یعنی تطمیع افزود: دشمن در مقاطعی که احساس کند تبلیغ اش اثربخش نبوده از عامل تطمیع استفاده کرده و با نشان دادن کیف های دلار خود برخی نیروهای سست عنصر را به سمت خود جذب و جلب می‌کند.

امام جمعه طبس با اشاره به سومین عامل که تهدید است افزود: دشمن اگر تبلیغش اثربخش نباشد و از تطمیع هم نتیجه ای نگیرد؛ اقدام به سومین عامل می‌کند که همان تهدید است و آخرین ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف شومش می‌باشد. عاشورا نماد مقاومت در برابر تهدید دشمن بود و همان‌هایی که ملت ایران را با «گزینه نظامی روی میز است» تهدید می‌کردند؛ دیدند که مقاومت ملت ایران که نشأت گرفته از عاشورای حسینی است؛ تهدید آنها را نیز بی اثر و خنثی کرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها