۱۵ بیمارکرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی از بستری ۱۵ بیمارکرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۵ شهرستان بیرجند، درمیان، سربیشه، فردوس و نهبندان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار گرفتند.

وی افزود: شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه، سرایان و قائنات نیز در وضعیت نارنجی کرونا (پرخطر) قرار دارند و تنها شهرستان با وضعیت زرد (نسبتاً پرخطر) در خراسان جنوبی، شهرستان طبس است و شهرستان خوسف در وضعیت آبی (عادی) قرار دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا و استفاده از ماسک دو عامل مهم و کلیدی در پیشگیری از ابتلا به کرونا است که متاسفانه مردم خیلی کم از دزهای یادآور استقبال کرده‌اند.

شریف زاده گفت: روز گذشته ۱۰۴ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳۵ بیمار جدید شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۶ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: در شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و ۴۷۷ نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۸۸ هزار و ۸۳ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۲ هزار و ۶۱۵ نفر واکسن نوبت دوم، ۲۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر واکسن نوبت سوم و ۹ هزار و ۷۸۵ نفر واکسن نوبت چهارم را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید   نیازهای ارتباطی و مخابراتی شهرستان خوسف بررسی شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها