استاندار خراسان جنوبی: مدیران در صدور مجوزها به شرکت‌های دانش بنیان انعطاف پذیری داشته باشند

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در صدور مجوزها به شرکت‌های دانش بنیان انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا این ظرفیت‌های علمی را از دست ندهیم.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت عصر امروز در قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولید دانش بنیان و اشتغال کارآفرین استان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همراه بود اظهار داشت: باید با نگاه مثبت و رو به جلو و با بحث‌های تخصصی و فنی مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی متذکر شد: حل مشکلات افراد کارآفرین و نخبه و شرکت‌ های دانش بنیان از وظایف مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و می طلبد با نگاه مساعد و مثبت، دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید براینکه انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان و موضوع تولید و اشتغال داشته باشند اظهار داشت: مدیران باید نگاه مثبت و توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان را به کارشناسان زیرمجموعه نیز منتقل کنند.

قناعت با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی سعه صدر خود را درخصوص پیگیری مسائل شرکت‌های دانش بنیان بالا ببرند اضافه کرد: خانه‌های خلاقیت و نوآوری باید در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها در تأسیس خانه‌های خلاقیت و نوآوری از موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه دستگاه‌ های اجرایی خراسان جنوبی باید اقدامات مختلف خود را ذیل قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولید دانش بنیان و اشتغال کارآفرین به صورت متمرکز انجام دهند خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی یک کارشناسان و یا یک واحد را به عنوان متولی امورات شرکت‌های دانش بنیان و افراد کارآفرین تعیین کند تا این افراد در پیگیری مسائل خود دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل شرکت کویر تایر در پی شهادت دکتر محسن فخری زاده

قناعت گفت: احداث سوله رشد دانشگاه بیرجند جهت استقرار شرکت‌های دنش بنیان از محل یک درصد اعتبارات تملک و دارایی استان با مساعدت سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار خواهد شد.

وی با تأکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در صدور مجوزها و دریافت تسهیلات، اضافه کرد: نباید بگذاریم افراد کارآفرین و نخبه دلسرد شوند چرا که این افراد از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی استان هستند.

به گفته وی؛ باید نگاه ویژه و تخصصی به شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم تا فرصت‌های مختلف توسعه و پیشرفت استان را از دست ندهیم.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست که در صدور مجوزها به شرکت‌های دانش بنیان انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا این ظرفیت‌های علمی را از دست ندهیم.

در این قرارگاه هفت نفر از متولیان شرکت‌های دانش بنیان مسائل و مشکلات مختلف خود را مطرح کردند که با دستور استاندار، مقرر شد مسائل این شرکت‌ها به صورت جداگانه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور دستگاه‌های متولی در جلسه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای لازم ارائه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها