برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه آبشار چهارده بیشتر تلاش شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد زیرساخت‌های مختلف تفریحی و گردشگری در منطقه گردشگری آبشار چهارده تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد اشرفی صبح امروز در بازدید میدانی از دهکده گردشگری بادامشک (مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیرجند) اظهار داشت: خراسان جنوبی علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری غنی؛ در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر امام رضا(ع) هم قرار دارد که باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بررسی میدانی مسائل زیرساختی این مجموعه گردشگری اظهار داشت: تأمین آب شرب منطقه به اعتبار ویژه نیاز دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه گذار انجام خواهد شد و در صورت نیاز اعتباری، موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین روشنایی و جاده دسترسی به منطقه را از محل اعتبارات استانی پیگیری خواهیم کرد اضافه کرد: تلاش ما این است که از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری و یا تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه هم در راستای ایجاد طرح‌های‌ توسعه‌ای به سرمایه گذار کمک کنیم.

اشرفی با تأکید براینکه ایده‌های توسعه‌ای در این منطقه گردشگری و تفریحی توسط سرمایه گذار مدنظر قرار گیرد گفت: لازم است مکمل‌های مختلف تفریحی و سیاحتی علاوه بر صرف نهار و صبحانه در این منطقه برای جذب گردشگران و شهروندان استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیش از گذشته تلاش شود اضافه کرد: زیرساخت‌های مختلف تفریحی و گردشگری باید در منطقه ایجاد شود.

در این بازدید که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی صورت گرفت، مشکلات زیرساختی مختلف این مجموعه گردشگری از جمله تأمین آب شرب، ایجاد راه دسترسی، تأمین روشنایی، ساخت پارکینگ و طرح‌های توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط دستگاه‌های متولی ارائه شد.

بیشتر بخوانید   کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه‌های فرهنگیان ضروری است

مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از ۸۰ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی به شمار می‌رود و این مجموعه آبشارها منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده و در کنار روستایی به همین نام واقع شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها