۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی هزینه شد

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی گفت: باپیگیری‌های استاندارو مساعدت وزارت نیرو ۴۲ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی درجذب این اعتباردرسطح کشور پیشتاز بوده است.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دادگر ظهر امروز با بیان این مطلب در شورای اداری استان اظهار داشت: تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده که آثار و برکات زیادی خواهد شد.

وی افزود: این طرح در راستای توسعه زیرساخت‌های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرف را در خراسان جنوبی و کشور داشتیم و مصرف از تولید پیشی گرفت، اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شده اند که مصرف را افزایش داد.

دادگر افزود: علیرغم این موضوع با تدابیر دولت و همراهی‌هایی که در استان اتفاق افتاد، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

وی از خرید سه دستگاه بالابر خط گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.

دادگر با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، اضافه کرد: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم.

بیشتر بخوانید   مصرف برق بخش‌های خانگی و تجاری خراسان جنوبی،بیشتر از حد استاندارد

وی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، بیان کرد: در مجموع دستگاه‌های اجرای استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای هم با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.

دادگر عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار برای سه نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی به ظرفیت ۳۵ مگاوات، سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها