۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی فردوس اختصاص یافته است

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: امسال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی این شهرستان تخصیص پیدا کرده که امیدواریم با جذب از محل اعتبارات شناور شهرستان این رقم به ۷ میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران “، حمیدرضا صولتی  عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی ۵۶ طرح به مبلغ ۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و زمینه اشتغال ۱۳۹ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال طرح های صنعتی و بزرگ ، ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که از این میزان فقط ۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

صولتی افزود: تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته ۷۵۳ نفر بوده که توانستیم ۹۷۶ نفر در سامانه رصد ثبت کنیم و رشد ۱۲۵ درصدی را شاهد باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: سامانه رصد امسال توسط وزارت خانه در حال ارزیابی بوده و اگر دستگاهی اطلاعات غلطی را ثبت کند بررسی خواهد شد.

صولتی افزود: در سال گذشته طبق ارزیابی های صورت گرفته در این خصوص، ۸۰ درصد از اطلاعات ثبت شده در این سامانه صحیح بوده است.

وی تعاونی های فعال شهرستان را ۵۸ مورد عنوان کرد و افزود: در فردوس ۸۶ تعاونی غیر فعال و ۲۵ تعاونی در حال تعیین تکلیف داریم که در رسته های صنعت و خدمات فعالیت دارند.

صولتی اضافه کرد: دو تعاونی فرش کویر گلچین و شاهین دشت فردوس (گیاهان دارویی) تعاونی های برتر. در سطح استان شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: در سال گذشته ۸۶۱ مورد بازرسی از واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان صورت گرفته و ۱۲۵ دادخواست مورد بررسی قرار گرفته است که با تلاش های صورت گرفته ،۵۵درصد به صلح و سازش ختم شده است.

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محور دیهوک– فردوس

صولتی افزود: ۱۰ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف کارگری نیز به سازش ختم شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس اضافه کرد: در سال گذشته همچنین ۱۳۳ نفر تقاضای بیمه بیکاری کرده اند که مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی  تصریح کرد: در سال گذشته ۸ تعاونی با عضویت ۵۶ نفر و سرمایه گذاری ۴ میلیارد ریال در سطح شهرستان تشکیل شده که اکثر آنها در حوزه صنعت فعالیت می کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: در راستای نظارت بر فعالیت تعاونی ها، ۴۴ مورد نظارت صورت گرفته و تعاونی های که غیرفعال بودند حذف و تعاونی های دارای ظرفیت، مجدد فعال شده اند.

صولتی افزود: در خصوص مبحث کار در خانه به عنوان یک طرح در حوزه مشاغل خانگی مورد بررسی قرار گرفته و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فعالین این حوزه شناسایی و در قالب یک مجموعه از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد تعاونی برای بحث بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی گفت:در سال گذشته همچنین ۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در شهرستان برگزار شده و بیش از دو هزار مورد نیز مشاوره شغلی به مراجعین صورت گرفته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها