۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در استان خراسان جنوبی وصول شد

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شد

به گزارش ” پیام خاوران “ جعفر احسانی مهر ظهر امروز  در نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری  ۲ هزار و۶۱۳ اظهارنامه در بخش اشخاص حقوقی و ۴۲ هزار و۸۲۲ اظهارنامه در بخش اشخاص حقیقی ارائه شده است، گفت: در بخش اظهارنامه اشخاص حقیقی شامل مشاغل و کسبه برای عملکرد سال ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ ابراز شده است، ۷۶ درصد اظهارنامه‌ها ارائه شده مبلغ صفر اعلام شده و میانگین مالیات ابرازی در این گروه مبلغ  یک میلیون و دویست هزار تومان بوده است.

وی  با اشاره به اینکه تا مرداد سال جاری بیش از ۵۶۲ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیر مستقیم در استان وصول شده است، گفت: حدود ۲۶۲ میلیارد در بخش مالیات‌های مستقیم وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است .

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی  بیان کرد: حدود ۳۰۱ میلیارد تومان در بخش مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان مالیات وصول شده در بخش‌های مختلف توسعه ای، خدماتی و زیرساختی استان هزینه می‌شود، تصریح کرد: این مبالغ وصولی از محل شناسایی منابع جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و همچنین ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و ابزار‌های پرداخت بوده است.

احسانی مهرسهم با اشاره به اینکه درآمد‌های مالیاتی استان نسبت به کل درآمد‌های مالیاتی کشور کمتر از ۳ دهم درصد است، افزود: تلاش ما در استان شناسایی و پایه گذاری درآمد‌های پایدار مالیاتی بدون فشار به سایر بخش‌های اقتصادی استان خصوصاً مشاغل و کسبه محترم جهت توسعه روز افزون در تمامی بخش‌ها است.

بیشتر بخوانید   آغاز به کار رسمی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان جنوبی

وی  با بیان اینکه درآمد‌های مالیاتی در استان هزینه می‌شود، گفت:  ارسال گذشته بیش از ۴۰۰ طرح در حوزه شهری، روستایی و عشایری با در آمد مالیاتی وصول شده در استان اجرا و به بهره برداری رسیده است، که بیش‌ترین طرح‌های اجراه شده در حوزه روستایی و عشایری در استان بوده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها