علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم کردند

علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی ضمن محکوم کردن اقدام ناپسند تروریستی حرم شاهچراغ گفتند: مردم ما با استقامت و پایداری در مسیر ترقی و تعالی کشور حرکت می‌کنند و اینگونه اعمال ناشایستی را از سوی هر فرد، جناح و حزبی که باشند برنمی‌تابند.

به گزارش “پیام خاوران“، مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در مورد حادثه تروریستی بعد از ظهر روز گذشته در حرم شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی هر اقدامی که منجر به قتل انسان بی گناهی شود را محکوم می‌کنند.

وی افزود: در اسلام کشتن انسان‌های بیگناه، گناه بسیار بزرگی است و کیفر آن هم جهنم است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: هر فردی که انسان بیگناهی را به ناحق بکشد جایش جهنم است.

مولوی سید مصطفی حسینی امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه نیز در مورد این اتفاق، اظهار کرد: قطعا هر اقدامی نظیر این عمل از سوی هر فردی و هر جناحی که اتفاق بیفتد از منظر و مرعای دینی، مذهبی و انسانی محکوم است.

وی با بیان این‌که این اقدام بسیار ناپسند، مذبوحانه و غیر قابل قبول است، افزود: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند چنین مسائلی را برتابد و بپذیرد که فردی در حریم مذهبی وارد شود و اقدام به کشتن مردم، کودکان، زنان و بزرگسالان کند و بخواهد از این طریق به مقاصد شوم خود برسد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زیرکوه بیان کرد: قطعا چنین اقدامی محکوم و غیر قابل قبول است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مولوی حسینی با بیان این‌که این اقدام شرعا حرام و محکوم است، گفت: اغتشاشگران بدانند که از این طریق راه به جایی نخواهند برد.

وی تصریح کرد: مردم ما با استقامت و پایداری در مسیر ترقی و تعالی کشور حرکت می‌کنند و اینگونه اعمال ناشایستی را از سوی هر فرد، جناح و حزبی که باشند برنمی‌تابند.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه نیز در مورد حادثه تروریستی بعد از ظهر روز گذشته در شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: حادثه تروریستی که در حرم شاهچراغ اتفاق افتاد از نظر ما، هر عقل سلیم و فرد با وجدانی محکوم است.

وی افزود: کشتن افراد بیگناه در زمان نماز هیچ توجیه انسانی ندارد و این حادثه محکوم است.

بیشتر بخوانید   دعوت عمومی از مردم خراسان جنوبی برای حضور در تظاهرات "جمعه خشم و انزجار"

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه با بیان اینکه این حوادث با هدف ایجاد شکاف و تفرقه بین اقوام و مذاهب اتفاق می افتد، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که در کشور داریم و امنیت بسیار خوبی که در کشور وجود دارد قطعا این گونه حادثه‌ها در راستای تهدید امنیت و نا امن نشان دادن کشور صورت می‌گیرد.

مولوی عبدالهی اظهار کرد: حادثه تروریستی در شاهچراغ یک حرکت بسیار زشت و ناپسندی است چراکه با بی رحمی و قساوت قلب انجام شده است.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه تصریح کرد: ان‌شاءالله تمام اقدام و مذاهب در کنار مسئولان امنیتی تلاش کنند تا این‌که امنیت، وحدت و انسجام پایدار بماند.

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در مورد حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز از دید عام و خاص محکوم است.

وی با بیان اینکه این اقدام نه تنها از نظر علمای اهل سنت بلکه همگان محکوم است، افزود: افرادی که در حرم شاهچراغ حضور داشتند برای زیارت و نماز رفته بودند و وقتی فردی در این مکان نتواند نماز بخواند و مورد حمله تروریستی قرار بگیرد، ظلم است.

امام جمعه اهل سنت درمیان عنوان کرد: اشرار در همه جا کمین داشته و با این حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ میدان عبادی مردم را ناامن جلوه دادند که این اقدام و افراد از نظر اسلام مردود است و باید مورد پیگیرد قانونی قرار بگیرد.

مولوی خالقی با بیان این‌که یک نفر از عوامل تروریستی دستگیر شده، اظهار کرد: ان شاءالله سایر عوامل دستگیر و دلیل این اتفاق و سایر مسائل مربوط به آن نیز مشخص شود.

بیشتر بخوانید   توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان به زودی در خراسان جنوبی

وی افزود: در هیج جا اغتشاش خوب نیست چراکه امنیت کشور را به خطر انداخته و برنامه های بلوا به پا میکنند اینها دست اندرکاران بیگانه ها هستند که این اقدامات را انجام میدهند.

امام جمعه اهل سنت  درمیان گفت: از دیدگاه علمای اهل سنت، مردمی و کشوری این اتفاق محکوم است و باید افرادی که دستگیر شدند پیگیرد قانون قرار بگیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشند.

منبع: خاورستان

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها