اکران فیلم سینمایی«لوپتو» در سینماهای خراسان جنوبی آغاز شد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از آغاز اکران فیلم سینمایی«لوپتو» در سینماهای استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید کریمیان با اعلام این خبر اظهار داشت: فیلم سینمایی ارزشی و فرهنگی «لوپتو» در سینمای شهرهای طبس، بیرجند، فردوس و قاین اکران می‌شود و بحث اکران مردمی و سینماسیار این فیلم نیز در مراکز فاقد سینما در دستور کار قرار دارد و هیچ محدودیتی برای اکران آن وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعات مهم در فضای فرهنگی و رسانه‌ای جامعه بحث هم افزایی در زمینه انتشار و حمایت از تولیدات هنری و فرهنگی کشور است.

وی افزود: تولیدات خوبی در حوزه سینما و فرهنگی و هنری تاکنون در کشور تولید شده و با هم افزایی به دنبال توزیع این آثار هستیم و در حوزه نوجوانان و کودکان، انیمیشن حرف اول را می‌زند و می‌توان از این طریق پیام‌ها و موضوعات مختلفی را به این نسل منتقل کرد.

کریمیان درباره فیلم سینمایی «لوپتو» عنوان کرد: این انیمیشن به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و در شهرهای مختلف کشور اکران آن آغاز شده و اسم این فیلم برگرفته از عروسکی محبوب در جنوب کرمان است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: این فیلم سینمایی به تخلیه انرژی نوجوانان کمک می‌کند و از کیفیت بالایی برخوردار است و به دنبال این هستیم تا از ظرفیت نهادهای فرهنگی جهت دیده شدن اثر و توزیع مناسب آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: دغدغه ما این است تا اثر خوب هنری به خانواده‌ها ارائه کنیم و در این زمینه تجربه‌های خوبی از جمله منطقه پرواز ممنوع، آن ۲۳ نفر، موقعیت مهدی و غیره داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید   ۱۷۵ تن پنبه از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

کریمیان با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر دانش آموز در استان داریم افزود: این دانش آموزان می‌توانند از اکران فیلم سینمایی «لوپتو» بهره‌مند شوند و می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی به توزیع و نشر این فیلم کمک کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اکران فیلم سینمایی «لوپتو» در سه حوزه گفت: حوزه هنری خراسان جنوبی این آمادگی را دارد تا در سه حوزه اکران رسمی، سینماسیار و اکران مردمی جهت اکران فیلم سینمایی«لوپتو» اقداماتی انجام دهد و اکران مردمی در محله‌های مختلف با کمک جشنواره مردمی عمار انجام خواهد شد.

کریمیان بیان کرد: عملیات فرهنگی این است که کاری کنیم تا دانش آموزان و خانواده‌ها از این اثر بهره مند شوند و اولویت امروز ما توسعه نشاط و شادی جهت مقابله با هیجانات و اغتشاشات اخیر است و باید به این موضوع به عنوان یک عملیات فرهنگی توجه شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها