تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش خطاب گفت: تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است.

به گزارش “پیام خاوران“، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به سخن رهبری گفت: هدف پژوهش دو چیز است؛ یکی رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری، دوم حل مسائل کنونی و آینده کشور.

در متن پیام  سردار مهدوی آمده است: رؤسای محترم دانشگاه ها و مراکز علمی، اساتید، پژوهش گران و جامعه فرهیخته و علمی خراسان جنوبی

سلام علیکم؛

تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است. گام دوم انقلاب اسلامی متکی به ابتکار، نوآوری، مرزشکنی، بن بست شکنی و کار متراکم و انبوه علمی دانشوران مؤمن، متعهد، انقلابی، ولایت مدار و معتقد به هدایت الهی است. در فضای جنگ شناختی امروز که نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن روبه روست نقش علم و دانش در جهاد تبیین بیش از پیش احساس می‌شود.

رشد علمی انقلاب اسلامی پیامد قابل انتظاری است که با تولید دانش بدیع، خلاقانه، بن بست شکن و به موقع مبتنی بر مبانی دینی و ولایی و بهره گیری از تجربیات  متعدد انقلاب اسلامی محقق می‌گردد. مسئله یابی، نیاز سنجی و نظام مسائل حال و آینده انقلاب و کشور و ریل گذاری برای دست یابی به مرجعیت علمی و تصمیم سازی برای نهاد های تصمیم گیر در جهت دهی پژوهش ها و تحقیقات، نقش تعیین کننده و اساسی دارد. رصد دانشی و اشراف بر دستاوردهای مراکز علمی جهان و برقراری تعاملات و تبادلات علمی با اندیشمندان و دانشمندان جهان اسلام و تشکیل جبهه علمی انقلاب اسلامی از ضروریات تمدن نوین اسلامی است. ارائه راهکارهای دقیق، صحیح و کاربردی برای حل مسائل مردم، کشور و انقلاب اسلامی از نیازمندی هایی است که مراکز علمی باید بدان توجه ویژه داشته باشند. جهاد تبیین از ملزومات پیشرفت علم و فناوری در کشور بوده که همواره می‌بایست براساس منویات مقام عظمای ولایت در دستورکار همگان باشد. حمایت همه جانبه از شرکت ها و مجموعه های فناور و خلاق همواره نصب العین دغدغه مندان علم و فناوری بوده و کمک به تسهیل گری و رفع موانع پیش رو از ماموریت های دستگاه های متولی است.

بیشتر بخوانید   شبکه‌ برق ۲۱۷ روستای خراسان جنوبی بهسازی می شود

اینجانب ضمن عرض تبریک هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۱ به همه اصحاب خرد، اندیشه، ابتکار و نوآوری از خداوند متعال برای همه سنگر نشینان جبهه علم و دانش و فناوری توفیق روز افزون در پیشرفت ایران اسلامی را مسالت می نمایم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها