۱۲۰ متقاضی مسکن در فردوس صاحبخانه می‌شوند

فرماندار شهرستان فردوس گفت: ۱۲۰ واحد مسکن ملی و مسکن محرومین تا پایان امسال تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی روشن صبح امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس با بیان اینکه از این تعداد، ۸۰ واحد از واحد‌های طرح اقدام ملی و ۴۰ واحد از پروژه مسکن محرومین است اظهار داشت: سایر واحدهای این دو طرح باید تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی گفت: برای تکمیل پروژه مسکن محرومین بنیاد علوی نیز پای کار آمده و دو میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده است.

فرماندار شهرستان فردوس بیان داشت: آماده سازی سایت ۱۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن با جدیت پیگیری شود و پس از آن باید آماده سازی سایت ۷۵ هکتاری با اولویت و سریع آغاز  شود.

روشن افزود: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه پروانه ساختمانی معاف هستند بنابراین باید هر چه سریع‌تر در خصوص آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی اقدام کنند.

وی در زمینه مشکل اراضی بهارستان نیز گفت: شورای شهر باید با بررسی راهکارهای مناسب و توجیه مردم در این زمینه هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل مردم این منطقه اقدام کند.

فرماندار شهرستان فردوس تاکید کرد: ساخت و ساز مسکن در طرح نهضت ملی در شهرهای اسلامیه و فردوس باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فردوس نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح در این شهرستان تاکنون ۴ هزار و ۳۱۷ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۲۷۰ نفر تأیید اولیه و یک هزار و ۱۲۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید    سندتوسعه اشتغال استان خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی بازنگری می شود

مهمانی افزود: به ۴۲۶ نفر از این افراد زمین واگذار و ۳۶۸ نفر افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه سامانه ثبت نام برای شهر فردوس هنوز باز است، یک هزار و ۸۴۴ قطعه زمین مورد نیاز است که با الحاق سایت ۷۵ هکتاری و با شرایط کنونی حداقل ۵۰۰ قطعه زمین در شهر فردوس کمبود داریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فردوس افزود: در شهر اسلامیه نیز ۵۹۷ نفر در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۲۴۲ نفر تأیید  و ۱۲۹ نفر زمین دریافت کرده‌اند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس نیز گفت: برای طرح‌ جوانی جمعیت نیز در شهرستان فردوس ۱۰۳ نفر واجد شرایط دریافت زمین شناسایی شده‌اند که در این زمینه ۵۰ هکتار زمین پیش‌بینی شده است.

مهدی عربی در زمینه تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر باغستان نیز گفت: مکاتبات با فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان انجام و منتظر پاسخ آنها هستیم.

روسای کمیته امداد و بهزیستی نیز در این جلسه از ثبت نام مددجویان این دو نهاد حمایتی در سامانه نهضت ملی مسکن خبر دادند و اذعان داشتند: متاسفانه برخی مددجویان هر دو نهاد حمایتی به دلیل بالا بودن اقساط تسهیلات ساخت و ساز که خارج از توان آنهاست، در این طرح ثبت نام نمی‌کنند که باید گفت حق دارند.

فرماندار شهرستان فردوس در پاسخ به سخنان روسای کمیته امداد و بهزیستی گفت: دولت طرح‌های حمایتی خوبی در این زمینه در دستور کار دارد که پس از تایید و تصویب اطلاع رسانی خواهد شد، لذا مددجویان نگران اقساط نبوده و در سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید   فروش‌ فوری‌ اعتباری پژو ۴۰۵ اس‌ ال‌ ایکس

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها