دشمن از استقبال باشکوه مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور عصبانی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: آیت الله رئیسی مردم خراسان جنوبی را بسیار دوست می دارند و نگاه ویژه و خاص به این استان دارند. حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور مایه افتخار و قوت دل نیروهای انقلاب و عصبانیت دشمنان شد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت تشکر می‌کنم و مایه افتخار است که رئیس جمهور دور دوم سفرها را از خراسان جنوبی آغاز کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور، خراسان جنوبی و مردم این استان را واقعاً دوست دارد. مردم با همه سختی‌ها پای کار آمدند و استقبال باشکوهی از رئیس جمهور داشتند. دست این مردم را باید  بوسید که کار بزرگی در زمینه  وفاق و همدلی و پایبندی به آرمان‌ها انجام دادند.

وی افزود: : حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور مایه افتخار و قوت دل نیروهای انقلاب و عصبانیت دشمنان شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در وعده‌هایش صادق است و پیگیر وعد‌های خود است تا  ۱۰۰ درصد اجرایی شوند، گفت: هدف دور دوم سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان‌ها، پیگیری مصوبات دور اول و همچنین شناسایی مشکلات از نزدیک است که در همین راستا مدیران ارشد ملی به روستاها بروند و محرومیت را از نزدیک ببینند و عمق مشکلات را راحت‌تر درک کنند.

قناعت با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد پایان رصدِ از دور مشکلات و شاهد مردمی‌تر شدن و حل مسایل مردم و استان هستیم، گفت: دولت سیزدهم به جای نشستن روی صندلی و رصد از دور مشکلات، در بین مردم حضور می یابد و حرف آنها را از نزدیک می شنود.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی خدمت بزرگی به حرکت رو به جلوی نظام کردند اظهار داشت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و حتی اغتشاشات و بمباران رسانه‌های بیگانه و فضای سنگین خفقانی که دشمنان ایجاد کردند، مردم خراسان جنوبی و نهبندان گل کاشتند و امیدها را در دل مردم زنده کردند.

بیشتر بخوانید   ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سفر پیام بزرگ امید مردم و همت دولت برای پیشرفت کشور به دنیا مخابره شد گفت: دشمنان از یکدست شدن کشور و رفتن به سمت پیشرفت عصبانی هستند و این حضور باشکوه مردم بر عصبانیت آنها می‌افزاید.

قناعت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با نظریه فکری انقلابی که دارد پیشرفت کشور را در مدار اصلی خود قرار داده افزود: طبق گفته رئیس جمهور، هیچ چیزی نمی تواند مانع رشد کشور شود، لذا پیش نیاز حرکت در مسیر تحقق پیشرفت کشور، ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی است و تا زمانی که سرمایه اجتماعی همراهی نداشته باشند، مسیر تحول ناقص می‌ماند.

استاندار خراسان جنوبی گفت:  در نشست طلایه داران پیشرفت ایران که از برکات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود افراد حقیقی و حقوقی از سطح ملی دعوت شدند و فرصت‌های سرمایه گذاری استان تشریح شد.

وی افزود: همچنین یک نشست ویژه نیز در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد که ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و فناوری و اطلاعات پرداخته شد که خواست اصلاح آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزی و افزودن خراسان جنوبی به این آیین نامه به خاطر تثبیت جمعیت در مرز یکی از مصوبات استانی سفر بود و در این سفر درخواست مجوز کولبری برای استان هم ارائه شد.

قناعت ادامه داد: معافیت از پرداخت حقوق دولتی توسط معادنی که واحد فرآوری سنگ های معدنی خود را در استان راه‌اندازی کنند از دیگر مصوبات سفر بود که این خود می‌تواند جلوی خام فروشی را بگیرد و به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

بیشتر بخوانید   1500 کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خط کشی شد

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت متخصصین از استان پیشنهاد دادیم برخی از مناطق و شهرستان‌های ما از جمله بیرجند و قاین نیز جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب شوند. در مورد مرز هم خواستیم سطح گمرکات ما از اداره کل به ستاد نظارت ارتقاء پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست داشتیم چنانچه قرار است زیرساخت‌های بازارچه ماهیرود را استان تأمین کند، باید عواید گمرکی این بازارچه به صورت ۱۰۰ درصدی به حساب استان واریز شود.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه ۱۱ تیرماه ۹۹ هیئت وزیران در مورد فروش سهمیه سوخت مرز نشینان، گفت: این موضوع مدتی است که متوقف شده و ما در این سفر درخواست پرداخت مجدد را داشتیم که رئیس جمهور با پرداخت یک مرحله دیگر نیز موافقت کردند.

به گفته وی؛ ما در این سفر خواستار اصلاح بند دو همین مصوبه و افزایش شعاع مشمولین سهمیه سوخت مرزنشینان از ۲۰ به ۵۰  کیلومتر شدیم که این نیاز به بررسی و تأمین اعتبار و مجوزات لازم دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی می‌خواهند از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ استفاده کنند که درخواست آنها را ارائه کردیم، افزود: خواستیم که سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مناطق حفاظت شده را بازنگری کند و مناطق حفاظت شده به ویژه در طبس، فردوس و بشرویه بازنگری شود تا از ظرفیت آنها برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

قناعت با بیان اینکه راه آهن و انتقال آب و محرومیت‌ها به رئیس جمهور گفته شد و علاوه بر اینها موضوع تسهیلات بانکی و خط اعتباری ویژه برای ایجاد و تکمیل واحدهای کشاورزی، معدنی و تولیدی با اختیارات استاندار را هم مطرح کردیم گفت: شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و پیگیری طرح‌های نیمه تمام از دیگر اهداف سفر بود که این موضوعات جزو مطالبات مردم نیز است.

بیشتر بخوانید   حل مشکلات جامعه، جهاد در راه توحید است

وی اظهار داشت: رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف دور دوم سفرهاست تا مدیران ارشد کشوری از نزدیک سازمان‌های خود و میزان پیشرفت کارها را رصد کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان دو نوع مصوبه داشت، گفت: بخشی از قبل و در نشست‌های تخصصی و فنی معاونت عمرانی استاندار در بیرجند و تهران با محوریت معاونت اجرایی رئیس جمهور تهیه شده بود و بخش دوم نیز مصوباتی بود که در استان در حین سفر طرح و مصوب شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها