۱۰۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی تا دهه فجر به شبکه گاز طبیعی وصل می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون یک هزار و ۸۶۷ روستای استان گازرسانی شده و امیدواریم تا دهه فجر ۱۰۰ درصد روستاها را به شبکه گاز وصل کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه  اولویت شرکت گاز، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکان خانگی است، ادامه داد: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از حد در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام شود.

قطع گاز در انتظار مشترکین پر مصرف خواهد بود 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه گاز مشترکین پر مصرف قطع می‌شود، افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی با مشترکین پرمصرف و بدمصرف به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرد امیدواریم مشترکین رعایت نکات ایمنی را به طور کامل مدنظر قرار دهند و با رعایت دمای رفاه ( 18 تا 21 درجه سانتی گراد) و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی یاری دهنده شرکت گاز برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌مندی 100 درصدی شهری و 99.4 درصدی روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: جشن پایان گازرسانی را در هفته دولت انجام دادیم و به تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی انجام شده است.

محمودی با بیان اینکه 921 روستای بالای 20 خانوار استان گازرسانی شده‌اند، یادآور شد: تاکنون یک هزار و 867 روستای استان گازرسانی شده و امیدواریم تا دهه فجر 100 درصد روستاها را به شبکه گاز وصل کنیم.

 تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان آمادگی برای تسریع در گازرسانی به شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان را دارد یادآور شد: با توجه به اهمیت شروع عملیات گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مطالعات اولیه امکان‌سنجی انجام شده که گازرسانی به هشت شهر و 800 روستا را در آن منطقه در دستورکار داریم.

بیشتر بخوانید   پوشش دیجیتال در استان خراسان جنوبی کامل شد

محمودی تصریح کرد: در ادامه نهضت گازرسانی و برای آسایش بیشتر مرزبانان هم اکنون 16 پاسگاه و 18 برجک مرزی در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به شهرستان‌‌های مرزی استان گفت: در استان خراسان جنوبی 4 شهرستان با کشور افغانستان مرز مشترک دارند و تمامی 12 شهر و 725 روستا در این شهرستان‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

گازرسانی 60 واحد صنعتی در دهه فجر  

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش صنعتی نیز تاکنون 2 هزار و 200 واحد صنعتی استان گازدار شده‌اند، افزود: 60 واحد در دهه فجر با اعتبار 80 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی با اشاره به مطالبات 80 میلیارد تومانی شرکت گاز استان گفت: از این مقدار 60 میلیارد تومان متعلق به صنایع و به ویژه صنایع بزرگ است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص نقدینگی اعتبارات شرکت گاز براساس وصول مطالبات است از شهروندان و واحدهای صنعتی درخواست داریم که در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت پروژه شاخص در دهه فجر امسال با اعتبار 712 میلیارد تومان افتتاح می‌شود ادامه داد: گازرسانی به پایانه مرزی ماهیرود با اعتبار 30 میلیارد تومان، گازرسانی به پاسگاه‌ها و برجک دیدبانی مرزی با اعتبار 54 میلیارد تومان، احداث خط تقویت برای استمرار گازرسانی به شهرهای خوسف، ماژان، نهبندان و شوسف با اعتبار 84 میلیارد تومان  از جمله این اقدامات است.

 گازرسانی به طرح جهش مسکن با اعتبار 50 میلیارد تومان 

محمودی با اشاره به گازرسانی به طرح جهش مسکن با اعتبار 50 میلیارد تومان بیان کرد: گازرسانی به مسکن محرومان با اعتبار 18 میلیارد تومان و گازرسانی به صنوف آلاینده اعتبار 28 میلیارد تومان از جمله این طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید   60 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی عرضه می شود /90 میلیون تومان یارانه برای نمایشگاه امسال

وی یادآور شد: بخشی از طرح‌های افتتاحی دهه فجر برای توسعه و پایداری شبکه گاز است و بخشی هم در راستای بهبود کیفیت و خدمات اجرا شده است.

گاز 6 اداره استان قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2 هزار و 868 مورد پایش از سطح ادارات استان در راستای کاهش مصرف گاز انجام شده افزود: در این پایش‌ها 82 مورد اخطار صادر شده و گاز 6 مورد از ادارات هم قطع شده است.

محمودی با اشاره به طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌های اداری، خانگی و تجاری استان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در 657 موتورخانه به صورت رایگان کار بهینه‌سازی و عایق سازی انجام شده و طرح بهینه‌سازی برای هزار موتورخانه تا پایان سال جاری در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/ 107

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها