طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال 1401 در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال 1401 در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” حمید جهانشاهی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح سرشماری ثبتی مبنا به صورت آزمايشی امسال در بيش از 35 شهر كشور آغاز شده و شهر سربیشه در اين استان به عنوان پايلوت انتخاب شده است.

وی خاطرنشان كرد: این سرشماری به صورت غیر حضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع آوری اطلاعات بتوان آنها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه‌ریزان قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: شهروندان سربیشه از ابتدا تا پايان دیماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مربوط، اطلاعات پايه‌ای خود از جمله كد ملی و كدپستی را ثبت کنند.

جهانشاهی با بيان اينكه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسكن به شيوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد افزود: اين سرشماری آزمايشی؛ مقدمه‌ای برايی سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

وی با بيان اينكه سرشماری نفوس و مسكن هر ۱۰ سال يك بار انجام می‌شود افزود: رويكرد ما در اين طرح آزمايشی، ايجاد آمادی براي سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرايی و داده‌های ميدانی است. نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی يادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملّی سرشماری ثبتی مبنا، آمارگيری به صورت عمليات ميدانی و مراجعه به منازل و آمارگيری از خانوارها نخواهد بود بلكه از طريق فراخوان عمومی به خانوارها برای مراجعه به سامانه اعلام تغيير نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir  و درج اطلاعات آن‌ها شامل آدرس محل سكونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، كدپستي، پلاك، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاريخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید   افزایش تخت‌های بیمارستان شهدای قاین

جهانشاهی بیان کرد: استان خراسان جنوبی بر اساس طرح شماری  سال ۹۵، 768 هزار و 898 نفر جمعيت دارد كه در 11 شهرستان و در نقاط شهری و روستایی ساکن هستند. اکنون با گذشت 6 سال جمعیّت استان حدود 818 هزار نفر برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها