روایتی از محبوبیت حاج قاسم از سیستان تا بوکمال

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در عراق و سوریه به نام حبیب یا سلیمانی می‌شناسند او بعد از جنگ تحمیلی هم در نقاط مختلف کشور و همچنین کشورهای همسایه شجاعانه دلاوری کرد که از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار حاج اسماعیل رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دلاوری‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد خستگی ناپذیری بود که از همان زمان جنگ تحمیلی تجربه حضور در نبرد را در کارنامه خود به صورت درخشان داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نوجوانی بیش نبود که از جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی از خطه کرمان در حالی اعزام شد که چندی نپایید که یکی از فرماندهان شد افزود: او بعد از جنگ تحمیلی هم رشادت‌هایش زبانزد است آنطور که در سیستان و بلوچستان و در شرق کشور با اشرار مبارزه کرد و شرشان را کم کرد.

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم تجربه لبنان، افغانستان و سیستان بلوچستان را پشت سر گذاشت تا اینکه تحرکات در عراق آغاز شد. آمریکا داعش را به وجود آورد و داعش به قول خودش دولت اسلامی عراق و سوریه را تشکیل دادو با وهابیت و القائده پیمان بستند که تحت امر سازمان القائده کار کنند اما وقتی وارد صحنه شدند قرار شد تا بتوانند کشتار کنند تا از این راه به نتیجه برسند..

وی بیان کرد: داعش با ورودش به خاک عراق وحشتی را ایجاد کرد و در برابر این تحرکات داعش باید نیرو و تشکیلات و حرکتی قوی شکل می‌گرفت چرا که  اوضاع عراق با وجود آمریکایی‌ها هدایت  می‌شد و  دولت عراق تسلط کافی را نداشت. در اینجا بود که مراجع عظام به میدان آمدند در نتیجه حشدالشعبی نیروهای مردمی عراق تشکیل شد و وارد صحنه شدند..

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم به تبعیت از مراجع وارد صحنه شدند که شروع به مقابله و مبارزه پرداختند در همین حین داعش به سمت سامرا رفت و اولین هدف انفجار عسکرین بود و هدف دومش کربلا بود..

بیشتر بخوانید   تعطیلی خانه‌های بهداشت روستایی در سربیشه

رضوی با بیان اینکه داعش در کشور عراق بیشتر هدفش تخریب و نابودی حرم‌های اهل بیت (ع) و کشتار مسلمانان بود آنگونه که برای رسیدن به حرمین امامان معصوم کیلومترها تونل زدند. در این اوضاع و احوال نیاز به جوان‌های معتقد عراقی به همراه نیروهایی که از ایران اعزام شده، بود که حاج قاسم باید به همراه دولت عراق و مراجع تقلید گروه‌ها را توجیه می‌کرد چرا که خیلی از گروه‌ها حاضر به همکاری نبودند و او با همه ارتباط گرفت و حشد الشعبی را به وجود آورد و با ساماندهی گروه‌های مردمی و حشدالشعبی داعش عقب نشینی کرد و به سمت سوریه حرکت کردند تا سوریه را به هم بریزند..

وی با اعلام اینکه در سوریه نیز ۲۵ گروه مسلح، شهرها و روستاها را گرفته بودند و تنها در برخی شهرها که گروه‌های علویون حضور داشتند نتوانسته نفوذ کنند اظهار داشت: داعش در سوریه شروع به تخریب کرد و اوضاع این کشور را به هم ریخت. دولت سوریه از سیدحسن نصرالله درخواست کمک کرد چرا که در طول مقاومت تنها کشوری که از حزب الله در زمان جنگ حمایت کرد دمشق بود و در طول هشت سال دفاع مقدس تنها کشوری که در کنار ما بود..

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: با تحرکات داعش در سوریه حاج قاسم باید شبانه روز منطقه را رصد می‌کرد چرا که شهرها به دست گروه‌های مسلح متعدد افتاده بود که کشتن ما ایرانی‌ها را بر خود وظیفه می‌دانستند. بچه‌های کوچک را آتش زده و سر بچه‌ها را بریدند. زنها را به اسارت بردند و مردها را کشتند و داخل گورهای دسته جمعی ریختند..

بیشتر بخوانید   هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در بیرجند برگزار می‌شود

رضوی افزود: با این اوضاع سوریه حاج قاسم  وارد میدان شد . دفاع وطنی را تشکیل داد و حزب الله هم وارد مبارزه شد. در این شرایط سوریه برق نداشت امکانات کم بود و همه منابع آبی را قطع کرده بودند تردد مشکل بود..

وی عنوان کرد: زن و مرد به میدان آمدند و هسته‌های مقاومت در سوریه پایه‌گذاری شد یکی از آن هسته‌ها گروه فاطمیون بود.

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شیعیان مظلوم افغانستان در گروه فاطمیون وارد سوریه شدند. نیروهایی که آموزش‌های لازم را دیدند باید وارد شهر حلب که شهر بزرگ تاریخی سوریه است شده و محاصره را بشکنند..

وی افزد: مابقی شهرهای سوریه هم همین وضعیت را داشت و هسته دوم مقاومت نیروهای زینبیون بود که فرسنگ‌ها از کشورهای خود باید بیایند خود را به سوریه برسانند سازماندهی شوند، تجهیز شوند و با دشمنان مبارزه کنند. لشکر پرافتخار زینبیون هرجا در سوریه بودند مردم آنها را به نیکی و احترام یاد می‌کردند..

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حیدریون هسته بعدی بود. نیروهای عراقی ضمن اینکه در عراق می‌جنگدند وارد سوریه می‌شوند.گروه‌های حسینیون، علویون و دیگر گروه‌های وطنی تشکیلاتی را تشکیل دادند که قوی‌ترین نیروهای مسلح در داخل سوریه است..

وی عنوان کرد: داعش  آنقدر در سوریه جنایات کرد و تبلیغات گسترده را علیه ما شروع کردند. حاج قاسم وارد روسیه شد و مستقیم با پوتین ملاقات کرد که بعد از آن پوتین گفت تنها فردی که مرا برای حضور نیروهای روسی در سوریه قانع کرده تا با تمام قوا وارد سوریه شوم حاج قاسم بود و این شد که روسیه هم وارد صحنه شد..

بیشتر بخوانید   بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور، آماده بهره برداری

رضوی افزود: سلیمانی در ایران اعلام کرد که تا سه ماه دیگر بساط داعش برچیده خواهد شد هرچند شاید برای ما که در صحنه بودیم کمی غیرقابل باور بود و گاهی خرده می‌گرفتیم که حاجی این حرف سنگین است..

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: حاج قاسم نیروها را جذب کرد ظرف ۴۵ روز وارد مرکز حکومت داعش شدیم و دیگر نیروها هم دیگر شهرها را گرفتند. داعش باور نمی‌کرد ما وارد ان نقاط شویم. داعش دور شهر بوکمال گردبند زده و ۲۰ متر خاکریز داشت..

رضوی بیان کرد: وعده حاج قاسم به ملت ایران با تصرف بوکمال محقق شد و مابقی داعش پا به فرار گذاشتند و با سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند وحکومتشان مانند قبل نیست..

وی اظهار داشت: نیروهای مقاوت و حاج قاسم کار بزرگی کردند. انقلابی را در جهان به وجود آوردند و دو اقدام مهم انجام دادند. یکی تشکیل هسته‌های مقاومت بود که کاری بزرگ بود و دیگری اعتقاد و اعتماد او  به قشر جوان بود آن طور که فرماندهی یگان‌های نظامی در سوریه همه جوان بودند و این اقدام بزرگی است..

همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم را به نام حبیب در عراق و سوریه می‌شناسند روزی که او به شهادت رسید در شهر بوکمال دسته‌های عزاداری مردمی به پا شد و مراسم تشییع این شهید در کشور بی نظیر بود..

وی اظهار داشت: تمام ملت برای حاج قاسم اشک ریختند. حاج قاسم بزرگ بود و بزرگتر شد. او شب شهادت می‌نویسد خدایا مرا پاک بپذیر چون می‌دانست قرار است به شهادت برسد.

گفتگو از اعظم انصاری

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها