طرح یاریگران زندگی در ۱۶۰ روستای خراسان جنوبی اجرا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: مقدمات کار برای اجرای طرح یاریگران زندگی در ۱۶۰ روستای استان فراهم است و ۲۷ دیماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا حسنی مقدم شب گذشته در چهارمین نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مقدمات کار برای اجرای طرح یاریگران زندگی در ۱۶۰ روستای خراسان جنوبی فراهم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تأکید کرد: خراسان جنوبی در کنار سه استان اردبیل، گلستان و سمنان به عنوان پایلوت اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا انتخاب شده و این طرح به صورت همزمان در چهار استان،  ۲۷ دیماه جاری در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح تمام ابعاد مختلف فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد از جمله توسعه ورزش‌های بومی و محلی، صنایع دستی و توانمندسازی بهبودیافتگان و دیگر ظرفیت‌های روستایی را شامل می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه این طرح به مدت به سه سال اجرا می‌شود گفت: هر سال ۳۰ درصد روستاهای استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند تا در نهایت تمام روستاها بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند.

حسنی مقدم تصریح کرد: تاکنون طرح یاریگران زندگی در ۹ شهرستان استان تبیین و فرم‌های مربوطه ارسال شده و به‌زودی به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی افزود: شناسایی کودکان معتاد و دانش‌آموزان در معرض آسیب از اقدامات این کانون است و برای خانواده‌های معتاد نیز برنامه‌های صیانت و اشتغال با کمک نهادهای حمایتی و سازمان های مردم نهاد انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای سالم‌سازی جامعه، به صورت اعتقادی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کمک به بهبود یافتگان گام بردارند.

بیشتر بخوانید   طرح هوشمند سازی پارک خودرو در حاشیه برخی معابر بیرجند اجرا می شود

سیدمحمدرضا طالبی گفت: سر منشأ بسیاری از مشکلات و چالش‌ها در بحث آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر است.

وی بیان کرد: با توجه به افرایش قیمت مواد مخدر بسیاری از افراد معتاد که توان مالی مناسبی ندارند به سمت اقدامات غیرقانونی و سرقت‌های خُرد روی می‌روند.

طالبی تصریح کرد: در حوزه زنان و خانواده نیز، ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی مربوط به مواد مخدر است که موجب می‌شود فرزندان دچار انحرافات اخلاقی شوند لذا اگر بتوانیم در این موضوع مشکل را به حداقل برسانیم خودبه ‌خود بسیاری از چالش‌ها رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای طرح یاریگران زندگی گفت: باید از ظرفیت داوطلبانه تشکل‌های مردم نهاد و توان دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح یاریگران زندگی استفاده شود.

به گفته وی؛ در اجرای این طرح باید از توان و ظرفیت بسیج سازندگی، قرارگاه محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی که تمایل به همکاری دارند، استفاده شود و نیز شورای مبارزه با مواد مخدر هم نسبت به شناسایی خیرین برای همکاری در این زمینه اقدام کند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها