برودت هوا تا هفته آینده در استان خراسان جنوبی ماندگار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از جو استان خارج شده، اما برودت هوا و سرمای شدید هوا تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی آخوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، سامانه بارشی از استان خارج شده، اما برودت و سرمای شدید هوا در سطح استان خراسان جنوبی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق از جمله زیرکوه و سربیشه، دمای هوا تا منفی ۱۸ درجه هم برسد.

به گفته وی پیامد حضور این سامانه بارشی در استان، بارندگی‌های بسیار خوب در برخی مناطق استان از جمله نهبندان بود که حدود ۲۰ – ۲۲ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بارش برف شب گذشته در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور شمالی استان، انسداد برخی مسیرها را به همراه داشت.

آخوندی با اشاره به بازدیدهایی که در این مدت انجام شده، گفت: کولاک شدید و بارش برف، امکان شن و نمک‌پاشی را غیرممکن کرده بود، لذا به ناچار انسداد برخی محورها اعلام شد.

وی متذکر شد: علی‌رغم اینکه اعلام شده بود، خودروها در محورها تردد نداشته باشند، اما حرکت اتوبوس‌ها و خودروهای سواری را شاهد بودیم که البته به جهت مسدود بودن محور گناباد به سمت خراسان رضوی در راه ماندند و در راه ماندگان در شهرهای قاین، نیمبلوک و خضری دشت بیاض اسکان و پذیرایی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس آمار هلال احمر یک هزار و ۵۰۰ نفر و طبق اطلاعات فرمانداری قاینات شامگاه سه‌شنبه ۲ هزار نفر اسکان داده شدند.

آخوندی درباره این اختلاف آمار متذکر شد: فرمانداری قاین برای اسکان و پذیرایی مسافران در راه مانده از ظرفیت موکب‌داران استفاده کرده و این افراد در حسینیه‌ها پذیرایی شدند که اقدامی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید   اولویت‌های یک تا 400 عمره، تکمیل اطلاعات و گروه بندی کنند

وی از دیگر اقدامات ارزشمند فرمانداری قاینات را پخت شبانه نان عنوان کرد و اظهار داشت: شبانه دو نانوایی باز شدند تا نان مورد نیاز مسافران را پخت کنند، موکب‌داران خضری دشت بیاض هم ۲۰۰ پرس غذای گرم بین مسافران توزیع کردند و این آمادگی برای امشب هم در شهرستان قاینات اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به برخی حوادث شب گذشته اشاره کرد و گفت: نقص فنی یک دستگاه اتوبوس، یک فقره تصادف ناشی از قیچی شدن تریلی و غیره از جمله این حوادث بود که صرفاً به جهت لغزندگی جاده رقم خورد.

آخوندی درباره وضعیت تردد در محورهای استان هم گفت: در حال حاضر در محور فردوس- گناباد، تردد پراکنده با رعایت اصول ایمنی و با استفاده از زنجیر چرخ را شاهدیم و در محور بیرجند- اسدیه و به ویژه منطقه منصورآباد، ترجیح بر این است که ترددی نباشد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به آفتابی شدن و سرمای شدید هوا، شرایط در جاده‌ها بسیار خطرآفرین است، متذکر شد: شب‌های سرد و صبح‌های آفتابی، مه شدید و یخ زدگی جاده را به همراه دارد که انحراف و سرخوردگی خودروها ناشی از لغزندگی را سبب می‌شود و همچنان تأکید بر این است که هموطنان از سفرهای غیرضروری به ویژه در وقت شب بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از ادامه داشتن سرمای هوا و یخ زدگی و لغزندگی محورها برای امشب گفت و خاطرنشان کرد: ۹۲ اکیپ پلیس، ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، ۲۳۰ نفر نیروی راهداری بعلاوه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس برای خدمات‌رسانی به مردم در حال فعالیت در محورهای استان است.

بیشتر بخوانید   سرما و یخبندان شبانه در خراسان جنوبی تشدید می‌شود

آخوندی از مردم خواست در صورت الزام به سفر، ضمن استفاده از زنجیرچرخ و به همراه داشتن پتو، لباس گرم و مواد غذایی لازم و حتماً از سلامت خودروی خود اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها