توجه به معادن سبب رشد اقتصادی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به معادن سبب رشد اقتصادی می‌شود گفت: معتقدیم اگر معادن احیا و استخراج مناسب از آن صورت گیرد نیاز ما به صادرات نفت به شدت کاهش خواهد یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، صبح امروز سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان جنوبی با استقبال استاندار از وی در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند آغاز شد.

سفر سیدصولت مرتضوی در نهمین روز دهه فجر به استان خراسان جنوبی با هدف حضور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه صورت گرفته است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حضور در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر است.

مرتضوی در مراسم افتتاح مینی پالایشگاه و واحد تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بهره‌ برداری از 9 واحد گلخانه در مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین حضور خواهد یافت.

توجه به معادن سبب رشد اقتصادی می‌شود

مرتضوی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم سفرهای استانی موجب رشد و توسعه خراسان جنوبی را فراهم آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در طول عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی خدمات گسترده‌ای در کشور محقق شده است که خراسان جنوبی نیز در دایره این خدمت قرار گرفته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه در دو سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی، بهداشتی و اشتغال و کارآفرینی تصویب شد، بیان کرد: بخشی از این مصوبات و پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است.

نگاه دولت به خراسان جنوبی توسعه‌ای است

بیشتر بخوانید   جعفری؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی شد

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه توسعه‌ای است، ادامه داد: باور ما بر این است که اگر به ظرفیت‌های خراسان جنوبی توجه شود نه فقط خود استان بلکه بخش اعظمی از کشور به رشد اقتصادی خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند رشد اقتصادی بالای هشت درصد را محقق کند توجه به معاون خراسان جنوبی و استان‌های همسایه آن است به ویژه آنکه کویر مرکزی ایران بهشت معادن تلقی می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه از ظرفیت معادن استفاده درستی به عمل نیامده است، گفت: باور ما بر این است که اگر معادن احیا و استخراج مناسب از آن صورت گیرد نیاز ما به صادرات نفت به شدت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکل آب خراسان جنوبی در زمینه صادرات و ارزآوری محصولات مزیت دار خراسان جنوبی نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خود، یادآور شد: همه این موارد در بهبود وضعیت اشتغال مؤثر است.

معدل اشتغال در خراسان جنوبی مطلوب است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معدل اشتغال در خراسان جنوبی در رتبه دوم- سوم کشور قرار دارد، یادآور شد: اگر 10-15 هزار فرصت شغلی دیگر در خراسان جنوبی فراهم شود، به ایده آل استان بدون بیکار نزدیک خواهیم شد.

مرتضوی افزود: باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که در خراسان جنوبی مهاجرت معکوس صورت گیرد.

مسئولان به گونه ای عمل کنند تا زمینه رضایت خدا و مردم جامعه فراهم شود

آیت‌الله عبادی نیز در این دیدار با بیان اینکه  ایران شرایط خاص و استعدادهای انسانی فراوانی دارد گفت: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که زمینه رضایت خدا و مردم جامعه نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید   آغاز رقابت برای آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مسئولان رده بالا در دولت سیزدهم کار و تلاش شبانه روزی مستمر دارند به صورتی که در حوادث غیر مترقبه به گونه ای عمل می کند که حتی دشمن که دشمنی دارد هم نمی تواند روی آن حرفی بزند.

وی عنوان کرد: همه این فعالیت‌ها جهاد در راه خدا محسوب می‌شود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارت خانه هایی که با مسائل و مشکلات مردم ارتباط مستقیم دارد.

عبادی افزود: اگر امور به اهلش واگذار شود مشکلات قابل حل است، ایران شرایط خاص و استعدادهای انسانی فراوانی دارد که باید به گونه‌ای تلاش کنیم که زمینه رضایت خدا و مردم جامعه نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها