جعفری؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی شد

درمراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، حکم انتصاب “مهدی جعفری” به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعطا واز خدمات وتلاشهای جواد اشرفی دردوران تصدی مسئولیت قدردانی شد

به گزارش “ پیام خاوران ” ؛ شامگاه دوشنبه آیین تکریم ومعارفه  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد ودر این مراسم با قدردانی از خدمات وتلاشهای جواد اشرفی دردوران تصدی مسئولیت ، مهدی جعفری” به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری معارفه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی  در این مراسم گفت: خروجی شعار سال باید ایران قوی تر از گذشته در عرصه داخلی و اقتصاد جهانی باشد.

ناصر ناصری خاطرنشان کرد: ۱۶ سال است مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال تأکید و تمرکز ویژه ای بر موضوعات اقتصادی دارند.

وی تصریح کرد: علیرغم همه اتفاقات خوب و مثبتی که در بعد داخلی و بین‌ المللی اقتصاد ایران رخ داده اما همچنان نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم لذا توجه به این موضوع باز هم در کانون توجه ایشان قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی  گفت: در دو ساله فعالیت دولت سیزدهم و در سال”مهار تورم، رشد تولید” شاهد توفیقاتی در هر دو بخش شعار سال بودیم.

ناصری با تأکید بر اینکه در زمینه مهار و کنترل تورم توفیقات و موفقیت هایی داشتیم، متذکر شد: علیرغم همه نکات منفی که متأسفانه ناآگاهان داخلی و ایادی استکبار در خارج کشور مطرح می کردند که ایران ابر تورم را شاهد خواهد بود اما تورم به نصف کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه درخصوص رشد تولید توفیقات خوبی داشتیم، اظهار داشت: واحدهای راکد و نیمه تعطیل شروع به فعالیت مجدد کردند از طرف دیگر پیگیری هایی برای تأسیس و ایجاد صنایع بزرگ شد و در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داد.

بیشتر بخوانید   ۲ واحد متخلف تولید مرغ گوشتی در خراسان جنوبی شناسایی شد

ناصری اظهارکرد: امسال که با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده به مراتب سطح اهمیت کار افزایش یافته است و آحاد مردم دعوت شده اند که شعار سال تحقق یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی  با بیان اینکه “جهش” کلیدی ترین واژه در شعار سال است، خاطر نشان کرد: اتفاقات خوب، مثبت و رو به جلویی در کوتاه مدت ان شاء الله با توان همه مردم در عرصه اقتصاد و تولید رخ خواهد داد.

ناصری با اشاره به چهار پیش شرط و مؤلفه اصلی برای تحقق شعار سال، گفت: اولین پیش شرط توجه به زیرساخت های حوزه تولید است و نکته ای که نباید از آن مغفول شویم، این است که ناترازی ها را در عرصه انرژی مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: بخش تولید به واسطه ناترازی گاز در زمستان و در ناترازی برق در تابستان با مشکل مواجه می شوند که باید مدیریت شوند تا تولید پایدار و مستمر و همچنین با کیفیتی داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی   پیش شرط دوم را تأمین تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد و گفت: تسهیلاتی باید به گونه ای اعطا شود که حداقل انحراف از تولید را داشته باشد .

وی  پیش شرط سوم را توجه و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده برشمرد و خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه در اقتصاد عرضه و تقاضا را داریم ، لذا باید هم به طرف تولید کننده و هم به سمت مصرف کننده توجه داشته باشیم.

ناصری ادامه داد: پیش شرط چهارم توجه به سرمایه انسانی است،چرا که نیروی انسانی توانمند، کارآمد، متعهد و متخصص می تواند نقش کلیدی در تحقق سیاست های نظام و همچنین شعار سال داشته باشد.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از 8 طرح عمرانی در بیرجند/افتتاح همزمان ۲۹ پروژه اشتغالزایی در طبس

وی تأکید کرد: نهایتاً خروجی شعار سال می بایست تحقق  ایران قوی تر از گذشته، چه در عرصه داخلی و چه در جایگاه آن در اقتصاد جهانی و سایر عرصه های بین المللی باشد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری خراسان جنوبی  تصریح کرد: اهمیت حوزه اقتصادی استانداری نیازمند این است که  بین دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاههای اقتصادی هماهنگی لازم را ایجاد کند وازتوان و ظرفیت همه دستگاه ها استفاده نماید.

ناصری ادامه داد: تحقق شعارسال و رشد اقتصادی همدلی و همگرایی وهم افزایی نیاز دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حذف نگاه های بخشی و کوتاه مدت متذکر شد: ما باید نگاه توسعه ای را تقویت کنیم و از همه پتانسیل ها در داخل وخارج  استان استفاده نماییم تا درآینده ای نه چندان دور شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش خراسان جنوبی باشیم.

تحقق ۱۵۶ درصدی صادرات خراسان جنوبی ورشد ۱۸۸درصدی ترانزیت

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت:خداوند قادر و متعال را شاکر و سپاسگزارم که نعمت خدمت به مردم عزیز دیارم  خصوصا فعلان عرصه اقتصادی استان  سرداران و رهبران عرصه توسعه، پیشرف و آبادانی خراسان‌جنوبی را در دولت مردمی و انقلابی به من عطا فرمود.

جواد اشرفی بیان کرد:مهمترین مولفه ها و هدفی که اینجانب سرلوحه کارخویش قرار دادم لبیک جهادی به فرامین رهبری عظیم انقلاب، رویکردهای عملیاتی و نتیجه محور، دستاوردهای عینی بر مبنای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اصول موضوعه،گام دوم انقلاب  و پایبندی و وفاداری به مردم عزیز دیارم فارغ از هیاهوی سیاست‌زدگی بوده است.

وی افزود: بدون شک در این مسیر مشکلات و محدودیتی‌های اعم ساختاری، اداری، مدیریتی و… وجود داشته و من نیز نقایص و کاستی های داشته‌ام که خاضعانه طلب عفو و حلالیت دارم.

بیشتر بخوانید   سرمايه گذاري در پروژه هاي شهري در دستورکار شهرداری بیرجند باشد

معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهارکرد: اقدامات خوبی به گواه نتایج رقم خورده و راه‌های نرفته زیادی پیش روی توسعه استان می باشد.

وی گفت:  تحقق ۱۵۶ درصدی صادرات استان، رشد ۱۸۸درصدی ترانزیت، تعریف زنجیره‌های ارزش سنگ های قیمتی، زرشک، بتنونت، راه‌اندازی دبیرخانه زنجیره‌های ارزش،ایجاد شهرک‌های  تخصصي و خصوصي، تدوین سند دانش‌بنیان استان، برگزاری ۱۹۰ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه دوم تحقق اشتغال  رتبه چهارم نرخ بیکاری، رشد ۲۸ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی، ايجاد گروه کاری زرشک، ایجاد شهرک تخصصی زرشک، احیای بیش از ۴۰۰ واحد نيمه راکد و… همه اینها برای اولین بار در استان گوشه‌ای از اهم اقدامات  صورت گرفته طی دو سال ماموریت با هم‌افزایی و همگرایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی بوده است.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها