دولت تلاش می‌کند در خراسان جنوبی سرمایه گذاری خوب و مناسبی داشته باشد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به برکت نیروهای قوی و توانمند شاهد پیشرفت استان خراسان جنوبی هستیم گفت: دولت تلاش می‌کند در این استان سرمایه گذاری خوب و مناسبی داشته باشد.

به گزارش  “پیام خاوران” سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن سبک و سنگین  با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلابی که امام راحل بنیانگذارش بود نه تنها در جغرافیای سیاسی و طبیعی ایران اثرگذار بود بلکه این انقلاب توانست طرحی نو در اندیشه سیاسی و زمامداری و کشورداری در جهان ایجاد کند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت نیروی شاخص طراز اسلامی است و استان خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که به  احسن وجه  در تربیت و  بهره‌وری نیروی انسانی خوش درخشید.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: دانش آموختگان خراسان جنوبی در جای جای ایران اسلامی صاحب کرسی هستند و در دانشگاه‌های مختلف کشور و مراکز علمی شاهد حضور شخصیت‌های توانمند و حاذقی از این استان هستیم که به برکت این نیروهای قوی و توانمند شاهد پیشرفت استان خراسان جنوبی هستیم.

وی عنوان کرد: شاخص‌های استان خراسان جنوبی در مقایسه با اوایل انقلاب بسیار متفاوت است و هم در شاخص نرخ بیکاری و هم شاخص اشتغال و هم نرخ پایداری اشتغال و آمار تحصیل کردگان جزو استان‌های شاخص کشور است.

مرتضوی بیان کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور به این استان هم باعث یک جهش در خراسان جنوبی شد و با حضور استاندار کوشا و ساعی که کوله باری از تجربه دارد، شاهد پیشرفت استان هستیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح این واحد در منطقه ویژه اتفاق خیلی خوبی رقم خورده و علاوه بر اشتغال در افزایش تولید ناخالص و افزایش رشد اقتصادی به اندازه خودش موثر است.

بیشتر بخوانید   مزایده 1

 مرتضوی افزود: صادرات هم در برنامه کاری این واحد تولیدی وجود دارد که امید می‌رود در فازهای بعدی به ظرفیت اسمی خود برسد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: دولت تلاش می‌کند در این استان سرمایه گذاری‌های خوب و مناسبی داشته باشد و با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و … در منطقه ویژه فراهم است امید می‌رود سرمایه گذاری‌های بیشتری انجام گیرد.

افتتاح یک واحد مینی پالایشگاه با حضور وزیر تعاون

همزمان با نهمین روز دهه فجر، مراسم افتتاح یک واحد مینی پالایشگاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

این مینی پالایشگاه یا واحد تولید هیدروکربن سبک و سنگین در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 99 آغاز شده و فاز اول آن با سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان افتتاح شد.

این واحد فرآوری با زیربنای 7 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع احداث شده است.

فعال شدن این واحد تولیدی برای 50 نفر به صورت مستقیم و برای 150 نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

بهره برداری از کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی شرکت سیوان شیمی اوراسیا با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 22 نفر و غیر مستقیم 350 نفر با متراژ 9 هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید   آبنبات زرشک ثبت اختراع شد

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها