آغاز طرح یاریگران زندگی در ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی

طی مراسمی ظهر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، طرح یاریگران زندگی در ۲۵۰ روستای استان آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران“، این طرح که در روستای حاجی‌آباد بیرجند به نمایندگی از ۲۵۰ روستا کلید خورد، با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به صورت پایلوت و همزمان با چهار استان دیگر کشور در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در زمینه این طرح گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف مسئولیت پذیری اجتماعی در ۲۵۰ روستای استان از امروز آغاز شده و به مدت سه سال اجرا خواهد شد.

محمدرضا حسنی مقدم اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، ترویج سبک زندگی سالم با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.

وی افزود: ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی نسبت به کنترل و کاهش اعتیاد، کمک به سالم سازی خانواده‌ها در حوزه سوء مصرف، ایجاد انگیره و امید برای بهبودی مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور از دیگر اهداف طرح یاری گران زندگی در روستاها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو پنج استان مجری طرح در کشور است، گفت: در قالب اجرای این طرح به مدت سه سال قرار است ۳۰ درصد کل جامعه روستایی استان شناسایی و تحت پوشش مرحله اول قرار گیرند که در مراحل بعدی ادامه طرح کل جامعه روستایی را شامل می‌شود.

اجرای طرح یاریگران زندگی موجب توسعه فرهنگ و اقتصاد در جوامع محلی می‌شود

مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این مراسم گفت: هدف از اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها، پیشگیری از اعتیاد است و باعث توسعه فرهنگ و اقتصاد در جوامع محلی می‌شود.

بیشتر بخوانید   بهره برداری‌از 788پروژه برق‌رسانی باحضور ویدئو کنفرانسی وزیرنیرو درخراسان جنوبی

مجید قربانی اظهار داشت: اجرای این طرح در پنج استان سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و اردبیل آغاز شده که فعال کردن قابلیت‌ها و فعالیت‌های مغزی رویکرد اصلی طرح یاریگران زندگی است و از این طریق فرد در مقابل آسیب های ناشی از اعتیاد مصون می‌شود.

مدیرکل درمان  و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح یاریگران زندگی در روستا آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد تا منجر به توسعه فرهنگ و اقتصاد در جوامع محلی شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از بدو تولد باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ارتباطات اجتماعی کم شده لذا شاهد فردگرایی در جامعه هستیم پس باید از زمان کودکی افراد در مسیر آموزش فرهنگ و سبک زندگی  قرار گیرند.

فرماندار بیرجند نیز در این مراسم، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی در استان برشمرد و گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند مشارکت‌های مردمی است تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باشیم.

علی فاضلی‌فرد افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها به عنوان یک مأموریت مهم در پنج استان کشور شروع شد و خراسان جنوبی هم به عنوان یکی از این استان‌های پایلوت مجری طرح است.

وی با اشاره به اهمیت تشکل‌های غیر دولتی برای همراهی در اجرای طرح یاریگران زندگی گفت: بسیج، مساجد و روحانیون نیز در جلب مشارکت‌های مردمی برای اجرای این طرح نقش مهمی برعهده دارند که امید است شاهد موفقیت‌هایی در روند اجرا باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها