بزرگترین واحد تولیدی فلورین اسید گرید خاورمیانه در نهبندان کلنگ‌زنی شد

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح فاز یک واحد تولیدی فلورین اسید نهبندان در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی، ایران به صادر کننده این محصول تبدیل خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولیدی فلورین اسید گرید خاورمیانه ظهر امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در نهبندان آغاز شد.

جواد قناعت در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد فلورین اسید نهبندان اظهار داشت: چنانچه کار بر اساس برنامه زمان بندی و بدون هیچ مشکلی پیش برود، شهریورماه سال آینده، شاهد افتتاح فاز یک این پروژه خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با افتتاح فاز یک، عملیات اجرایی فاز ۲ این واحد تولیدی آغاز خواهد شد.

وی خام فروشی را از دغدغه های اصلی استان برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده از محصولات به ویژه مواد معدنی از مطالبات جدی استان است.

قناعت با اشاره به اینکه در گذشته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته اما کم و اندک است ادامه داد: با استقرار دولت سیزدهم در کنار فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال، بحث ایجاد زیرساخت های فرآوری معادن به صورت ویژه هدف گذاری شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای تحقق این هدف، جذب سرمایه گذاران توانمند در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: پارت گوال به عنوان مجری طری فلوین اسید از سرمایه گذاران توانمند و خوشنام با قابلیت‌های فراوان است.

وی با اشاره به نشست‌های متعددی که با این سرمایه‌گذار این پروژه انجام شده، گفت: از همه مدیران درخواست داریم کمک کنند تا مبادا در روند اجرای این پروژه خللی ایجاد شود.
قناعت تأکید کرد: مدران باید پای کار باشند و شرایط را آماده کنند تا فاز یک این پروژه در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پارت گوال به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در این پروژه گفت: حضور استاندار در این مراسم و اهتمامی که در اجرای پروژه در دورترین نقطه خراسان جنوبی داشتند و پیگیری مطالبات و خواسته های سرمایه گذار، از مسایلی است که در روند کار مؤثر بوده و مایه دلگرمی گروه اجرای پروژه خواهد بود.

بیشتر بخوانید   آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برق از ابتدای خرداد/ تا ۲۰برابر صرفه‌جویی پاداش بگیرید

وی افزود: واحد فرآوری معدن فلورین سیمرغ نهبندان با سرمایه گذاری ارزی ۱٫۸۵ میلیون یورویی و سرمایه گذاری ریالی ۹۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارت گوال گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته بر روی استحصال ذخایر معدنی در این معدن ۶۰ میلیارد تومان است و سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این معدن ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. فعال شدن این واحد فرآوری، اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر را به همراه دارد.

وی افزود: ایران که در حال حاضر از وارد کننده های فلورین اسید می باشد، با راه اندازی این واحد تولیدی، به صادر کننده این محصول تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها