جذب 10 میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنایع‌دستی شهرستان سربیشه

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه گفت: در نیمه اول فروردین‌ماه مبلغ 10 میلیارد ریال در حوزه صنایع‌دستی شهرستان از محل تسهیلات تبصره 16 جذب شد. 

هادی حق‌پناه در گفتگو با “پیام خاوران” با اعلاام این خبر اظهار داشت: این مبلغ به 23 طرح خرد صنایع‌دستی اختصاص داده شد و هنرمندان صنایع‌دستی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه با اشاره به شعار سال گفت: نمایندگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان افزایش تعداد کارگاه‌های صنایع‌دستی را با ارائه آموزش‌های کاملاً رایگان، تسهیلات و ارائه مشاوره‌های شغلی در دستور کار خود قرار داده است.

حق‌پناه با بیان اینکه مشاغل بخش صنایع‌دستی از زودبازده‌ترین مشاغل است گفت: فراگیری آسان، راه‌اندازی سریع کارگاه و دسترسی به بازار فروش، از ویژگی‌های این مشاغل است.

بازدید بیش از 7 هزار نفر از کویر سربیشه  

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه با بیان اینکه سالانه بالغ‌بر 7هزار نفر از این کویر بشرویه بازدید می‌کنند افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 2 هزار نفر گردشگر از این کویر بازدید کرده‌اند.

حق‌پناه با بیان اینکه این کویر در 60 کیلومتری غربی شهرستان سربیشه و در حاشیه روستای مختاران قرار دارد خاطرنشان کرد: با توجه به دسترسی آسان به این منطقه این کویر یکی از پربازدیدترین کویرهای استان است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان سربیشه از قبیل ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی، معرفی آن از طریق رسانه‌ها و برگزاری تورها شاهد افزایش بیش‌ازپیش گردشگران ورودی به این منطقه باشیم.

انتهای پیام/ 107

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سیلی به جمهوری اسلامی سیلی به اسلام است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها