جوانی جمعیت|نقش رسانه ها در گفتمان سازی و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت بی بدیل است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت : نقش رسانه ها در گفتمان سازی و ترویج فرهنگ جوانی جمعیت بی بدیل و غیرقابل انکار است.

به گزارش ” پیام خاوران “  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در جمع فعالان رسانه ای استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی و رسانه‌ای استان، اظهار کرد: رویداد منطقه‌ای رسانه های شرق کشور، نمایشگاه نوشت افزار اسلامی-ایرانی «با هدف ترویج محصولات فرهنگی تولیدات داخل» با مشارکت بنیاد علوی، برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و هفته کتاب با هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی، بزرگداشت رسانه های استان و تکمیل و افتتاح خانه مطبوعات استان، از جمله رویداد های اجرا شده در سال گذشته و همچنین برای سال جاری می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: به منظور فراهم شدن شرایط برخورداری خبرنگاران از امکانات حمایتی، لازم است تا در سایت جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام نموده و تایید شوند؛ در غیر این صورت به عنوان خبرنگار شناخته نخواهند شد.

وی افزود: یکی از خلأ هایی که در سال های گذشته وجود داشت، فقدان تعامل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه ها بود که اکنون این امر شکل جدیدی به خود گرفته و یکی از خروجی های آن برگزاری نمایشگاه مد و لباس با تعامل دانشجویان هنرمند طراحی لباس در دانشگاه سپیده کاشانی بوده است.

فرخنده در ادامه گفت: پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی و سوق دادن برنامه های فرهنگی-هنری حول سه محور اساسی بر مبنای سند تحول، مبنی بر گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی منتج به تحقق دگرگونی در این رویدادها و ایجاد نهایت بازخورد در جامعه هدف خواهد گردید.

وی افزود: از سرگیری جلسات شورای فرهنگی عمومی استان پس از وقفه ای چند ساله منجر به وقوع اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ عمومی گردیده و با ارزیابی مستمر شوراهای شهرستانی و نتیجه برگزاری این جلسات و بازخورد آن ها در جامعه نتایج  را از آن محل مطالبه می نمایم.

بیشتر بخوانید   نظام رتبه بندی در راستای حرفه ای گری رسانه های خراسان جنوبی اجرا می شود/ پیشنهاد تشکیل اورژانس رسانه در حوادث

وی در ادامه با اشاره به توجه فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطالبات مطبوعات و رسانه های استان، گفت: رویکرد اداره کل، تسریع در پیگیری درخواست‌های این قشر فرهیخته و پاسخ سریع و به موقع به آنان می باشد که از جمله آنها ترتیب دادن بسته های عیدانه در جهت حمایت مالی و پیگیری برای تخصیص زمین به آنها می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به طرح دو خواسته اساسی و مهم از کانون های فرهنگی مساجد در استان، اظهار کرد: الگو سازی و تخصصی سازی از اقدامات مهمی است که می تواند منجر به رفع نیازهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان گردد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم متناسب سازی و مدیریت بنرها و بیلبورد های خیابانی، اظهار کرد: این المان ها باید دارای هماهنگی و تناسب باشد که در ذهن اشخاص، حین طی کردن یک مسیر، تصویر سازی نموده و معانی را به ذهن فرد القا نماید.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها