بازدید اصحاب رسانه از تاسیسات گازرسانی خراسان جنوبی + تصاویر

اصحاب رسانه خراسان جنوبی به اتفاق مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از تاسیسات گازرسانی استان در بیرجند بازدید کردند.

به گزارش  “پیام خاوران“، رحمان محمودی  مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی  صبح امروز در بازدید اصحاب رسانه از تاسیسات گازرسانی اظهار داشت: عملکرد موفق گازرسانی در استان موجب شد گازرسانی به چند شهر سیستان و بلوچستان نیز به شرکت گاز استان خراسان جنوبی واگذار شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ شهر و ۸۰۰ روستای سیستان و بلوچستان از سوی این شرکت گازرسانی می‌شوند افزود: در حال حاضر ۹ مشاور فعال برای کارهای مهندسی و توسعه خطوط انتقال گاز به این استان مشغول به کار هستند و حدود ۴۰۰ کیلومتر پروژه گاز رسانی در بلوچستان  شروع شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۴ گازرسانی به مناطق  فوق واگذار شده به اتمام خواهد رسید یادآور شد: برای این امر مهم اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از طرف شرکت ملی گاز ایران تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: کل اعتبارات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران  است.

وی  با بیان اینکه ایران دومین کشور تولیدکننده گاز است ادامه داد:  آمریکا و روسیه با فاصله زیاد از دیگر کشورها در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

مصرف ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی  

محمودی با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز توسط بخش خانگی با ۷۰۰ میلیون متر مکعب است و پس از آن بخش نیروگاه‌ها و صنایع هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: ایران با داشتن  ۳۸ هزار خطوط انتقال فشار قوی از بزرگترین کشورهای انتقال گاز در جهان است.

وی  با بیان اینکه در خراسان جنوبی  ۳۲۵ هزار مشترک داریم، یادآور شد:  ۱۳ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع داریم.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی محدود به زمان نیست

محمودی با بیان اینکه خطوط تغذیه فولادی است و فشار بیشتری را تحمل می‌کند، ادامه داد: در خراسان جنوبی یک خط گاز رسانی از طرف مشهد آمده و سرشاخه‌های نهبندان و طبس و مناطق دیگر استان فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در استان کار جهادی انجام شده و ۳۲ شهرستان خراسان جنوبی از ۱۰۰درصد نعمت گاز برخوردار هستند و جهش خوبی در گازرسانی انجام شده است.

بیش از ۹۹٫۸ درصد روستاها گازرسانی شدند 

محمودی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳۸ روستای استان با اشتراک ۱۳ هزار انشعاب به شبکه گازرسانی متصل و از این نعمت الهی برخوردار شدند، اضافه کرد:  فقط  ۰٫۱ درصد جمعیت روستایی استان هنوز در انتظار گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹٫۸ درصد خانوار‌های روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری خراسان جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند، ادامه داد: خراسان جنوبی از استان‌های ممتاز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی  یادآور شد: تاکنون هزار و ۴۹ کیلومتر خطوط انتقال در استان اجرایی شده  است.

وی با بیان اینکه در این استان تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۸ صنایع و واحدهای تولیدی گازرسانی شده اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶  درصد صنایع استان گازرسانی شده است.

اشتراک بیش از ۳۳۰ هزار مشترک گاز  در خراسان جنوبی  

محمودی تاکید کرد: با اشتراک  ۳۳۰ هزار و ۶۴۱ خانوار بیشترین بهره‌مندی از نعمت گاز در کشور را دارا هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۱۹۷ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری در خراسان جنوبی اجرایی شده که ۱۲۷ کیلومتر آن مربوط به سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید   امواج دکل‌های ارتباطی خراسان جنوبی در حد استاندارد است

وی گفت: گازرسانی به روستا‌ها علاوه بر اینکه موجب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها می‌شود به عنوان یک منبع سوخت پاک و ارزان به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

اعتراض مشترکان از تعرفه گاز  

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درباره افزایش تعرفه قبوض گاز نیز گفت: تعرفه گاز از سال قبل براساس ۱۲ پله تعریف شد اما از ۱۶ آذر این پلکان تغییر کرده که هدف آن صرفه‌جویی در مصرف گاز بوده است.

محمودی با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید فاصله پله‌ها کم شده و قیمت هم افزایش یافته، ادامه داد: براساس این تعرفه‌گذاری ۵۰ درصد مشترکان در سه پله اول و ۷۰۰ مشترک جزو پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار دادند که اطلاع رسانی شده و جزو مشترکان پرمصرف هستند.

وی عنوان کرد: اعتراضات مشترکان نسبت به افزایش یک باره قبوض گاز به مرکز منتقل شده و قرار است که اصلاحیه برای تعرفه‌ها لحاظ شود.

 اجرای طرح “سفیر ایمنی گاز ” در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح سفیر ایمنی گاز  در خراسان جنوبی گفت: این طرح از ابتکارات شرکت گاز استان بوده  در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کارشناسان شرکت گاز با حضور در شهرها و روستاها نسبت به آموزش نکات ایمنی و استفاده بهینه از گاز طبیعی برای مردم اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به چالش افت فشار گاز با تاکید بر اینکه در این بازه قطعی گاز نداشتیم ادامه داد: از ابتدای تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی بیش از ۲۴ درصد مصرف گاز در استان کاهش یافت.

 

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها