هلال احمر خراسان جنوبی در طرح نوروزی به بیش از ۵۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی به بیش از ۵۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدعلی کاوسی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سالی که گذشت ۲ رتبه کشوری کسب کردیم که یکی مقام اول طرح همتا بود و هر مربی ۱۲۰ نفر را آموزش داد و دومین رتبه نیز کسب رتبه اول جذب خدمات حمایتی در کشور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲ زلزله بشرویه و طبس بالای پنج ریشتر اتفاق افتاد و طولانی شدن پس لرزه‌های آن آرامش مردم را تحت‌ تاثیر قرار داد اما با تلاش همه مجموعه‌ها توانستیم اقدامات خوبی را در منطقه زلزله‌زده انجام دهیم. آموزش‌های شبانه هم در روستاها برگزار شد و حتی حین رزمایش، زلزله واقعی روی داد لذا آمادگی خوبی در مردم ایجاد شده بود که منجر به کاهش خسارات و تلفات شد.

وی افزود: ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت هفته هلال احمر نامیده شده و سعی شده هفته متفاوتی داشته باشیم که سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان نیز پیش‌بینی شده است و برگزاری ۴۰ برنامه برای این هفته پیش‌بینی شده که آبرسانی به ۲ روستای شهرستان سربیشه از مهمترین این برنامه‌ها است.

کاوسی بیان کرد: نذر آب در شهرستان نهبندان، آبرسانی به روستای هیرد، افتتاح پایگاه هلال احمر بند دره به عنوان اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان، توزیع ۱۵ تانکر پنج هزار لیتری، توسعه و تجهیز بانک امانات هلال احمر و اعزام کاروان سلامت به سه شهرستان قاینات نهبندان و فردوس، افتتاح سه پروژه در آبگرم معدنی فردوس، انجام بیش از صد مانور در سطح استان و افتتاح سایت مخابراتی شاسکوه، غبار روبی گلزار شهدا، اهدای خون و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر در استان است.

بیشتر بخوانید   بوستان خطی طبیعت بیرجند افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتبارات عمرانی جمعیت هلال احمر استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده و سه پروژه بزرگ با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در حال انجام است همچنین پروژه احداث آشیانه بالگرد هلال احمر را داریم که ۱۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است.

کاووسی از جذب ۷۳ نجاتگر و ایثارگر در جمعیت هلال احمر استان خبر داد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی به بیش از ۵۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها