اتصال ۲۸ روستای شهرستان نهبندان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۸ روستای شهرستان نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران” مصطفی بهی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی در شهرستان نهبندان اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ سایت ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی در سطح روستاهای این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳ سایت جدیدالاحداث هستند که پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را برای حدود ۳۸۰ خانوار در ۷ روستای این شهرستان برقرار کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: مابقی نیز شامل ارتقاء ۱۵ سایت تلفن همراه هستند که پوشش اینترنت همراه را در ۲۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار برقرار کرده است.

بهی، روستاهای برک، خواجه دوچاهی، سیدال، میغان و علی آباد چاه شند را از جمله این روستاها اعلام کرد و گفت: این پروژه‌های ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای مختلف اجرا شده‌اند.

وی با اشاره به برخورداری حدود ۹۰ درصد روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار شهرستان نهبندان از پوشش تلفن همراه عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد روستاهای با بیش از ۱۰۰ خانوار این شهرستان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و برای اتصال باقی مانده روستاها نیز اجرا و یا ارتقاء ۱۸ سایت همراه در سطح روستاهای این شهرستان در دستور کار سال جاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در سفر ۱۵ اردیبهشت ماه مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان نهبندان، به منظور تامین شبکه انتقال پایدار ارتباطات روستایی این شهرستان، اجرای ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در سطح روستاهای این شهرستان، با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

بیشتر بخوانید   صدور گذرنامه ويژه اربعين بصورت آني در اداره گذرنامه خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها