ظرفیت‌های زنجیره‌های راهبردی خراسان جنوبی معرفی شد

مدیرکل هماهنگی و امور سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌ها و زنجیره‌های راهبردی استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اکسپو ۲۰۲۳ معرفی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجتبی شریعتی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین روز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ در سالن زنجیره ارزش استان‌ها  ورکشاپ آموزشی برای استان‌ها توسط معاونت اقتصادی وزارت کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این ورکشاب افراد با چگونگی تکمیل زنجیره ارزش و نمونه‌های مصداقی در کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و صنایع دستی آشنا شدند افزود: در زمینه ظرفیت‌های و زنجیره‌های راهبردی استان خراسان جنوبی نیز مصاحبه‌های اختصاصی گرفته شد.

شریعتی‌فر از بازدید معاونت اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از غرفه توانمندی‌های خراسان جنوبی و زنجیره ارزش استان خبر داد و افزود: تکمیل زنجیره ارزش خراسان جنوبی در محل سالن اختصاصی وزارت کشور که برای این مهم در نظر گرفته شده بود،  تشریح و تبیین شد.

مدیرکل هماهنگی و امور سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی از حضور مهمانان داخلی و خارجی در غرفه استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه مراودات لازم با سرمایه گذاران انجام شد.

وی با بیان اینکه  پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد افزود: ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند که این نمایشگاه با حضور مقامات و تجار داخلی و تعداد زیادی از تجار کشورهای خارجی برگزار شد.

شریعتی‌فر با بیان اینکه استان خراسان جنوبی با محوریت غرفه زنجیره ارزش راهبردی در این نمایشگاه حضور داشت اظهار داشت: این رویداد بزرگ اقتصادی و تجاری در ۱۲ بخش اقتصادی از جمله کشاورزی و صنایع غذایی، دام و طیور، لوازم خانگی، معدن، گردشگری، صنایع دستی، فرش و گلیم، چرم و پوشاک، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات پزشکی، پتروشیمی و محصولات شیمیایی در ۲۰ سالن نمایشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: کویرتایر با مشارکت چند معدن بزرگ کشور توسعه می یابد

مدیرکل هماهنگی و امور سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی محصولات ایرانی با تمرکز بر کشورهای منطقه و  شرق آسیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین بود که استان خراسان جنوبی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با مشارکت اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و همچنین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصادی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امور اقتصادی و دارایی در این نمایشگاه حضور یافت.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور حدود ۶۰ هیئت تجاری خارجی در این نمایشگاه، فرصت مناسبی جهت معرفی و بازاریابی محصولات مزیت دار استان از جمله زعفران، زرشک، عناب، سنگ های  معدنی، صنایع دستی و .. ایجاد شد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها