تنوع شگفت انگیز حیات وحش خراسان جنوبی در جذب گردشگر

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تنوع شگفت‌انگیز حیات وحش در استان پهناور خراسان توان بالایی در جذب گردشگران دارد و بستر خوبی برای توسعه گردشگری است.

به گزارش “پیام خاوران“، هادی شاه‌وردی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶ عکاس مطرح طبیعت، از عکاسان دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار با هماهنگی‌های انجام شده با محیط‌زیست از مناطق حفاظت شده استان عکاسی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: محیط‌زیست خراسان جنوبی دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالای در حوزه تنوع زیستی و تنوع گیاهی بوده که خود باعث جذب گردشگر و حضور طبیعت دوستان در استان می‌شود.

شاه‌وردی بیان کرد: تنوع شگفت‌انگیز حیات وحش در استان پهناور خراسان توان بالایی در جذب گردشگران دارد و بستر خوبی برای توسعه گردشگری حیات وحش است و می‌توان برای شكوفایی این ظرفیت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرد و توسعه گردشگری حیات وحش به‌منظور افزایش اشتغال پایدار و توانمندسازی جوامع محلی استان می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: اسحاق شرفی، محمدجواد رستمی احمدوندی، بهزاد نخعی، عرفان سامان فر، مسعود شیخ ویسی و بهزاد کاوه با هماهنگی و همکاری محیط‌زیست استان از مناطق حفاظت شده استان عکاسی کردند و ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در این حوزه را به تصویر کشیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت‌شده شاسکوه (در شهرستان‌های قاین و زیرکوه)، درمیان و سربیشه، مظفری (در شهرستان‌های فردوس و بشرویه) و آرک و گرنگ (در شهرستان خوسف) است همچنین سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور واقع در شهرستان‌های فردوس و بشرویه و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس در استان قرار دارد.

۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مقصد بعدی عکاسان جشنواره ملی عکس میراث ماندگار

بیشتر بخوانید   مددجویان کمیته امداد 637 تخته فرش دستباف بافتند

دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار نیز گفت: ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مقصد بعدی عکاسان جشنواره ملی عکس میراث ماندگار استان است.

وی بیان کرد: عکاسان دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار ۵ و ۶ خردادماه جاذبه‌های طبیعت و گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی شهرستان بیرجند را عکاسی کردند.

محمدی افزود: بعدازظهر امروز عکاسان در گروه‌های جداگانه و در قالب سه حوزه طبیعت و گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی (معماری) به ۱۰ شهرستان استان سفر می‌کنند.

دبیر جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی عنوان کرد: گروه‌های عکاسان شهرستان ۳ تا ۴ نفر هستند و به‌صورت تخصصی سه حوزه طبیعت و گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی (معماری) را عکاسی خواهند کرد.

محمدی بیان کرد: عکاسان تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۸ خردادماه فرصت دارند تا عکس‌های خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند و داوری روز جمعه ۹ خرداد انجام خواهد شد. عکاسان هر حوزه می‌توانند از سایر حوزه‌ها هم عکاسی کنند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها