۷۵۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های خراسان جنوبی اهدا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج، ۷۵۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به واجدین شرایط در استان واگذار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در قالب طرح جوانی جمعیت، تأمین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند به بالا است که این امکان در استان خراسان جنوبی فراهم شده است.

وی با ذکر اینکه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانونی جوانی جمعیت، زمین برای همه متقاضیان واجد شرایط آماده شده تصریح کرد: در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) جشن وصال آسان در استان برگزار می‌شود و طی این مراسم ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به خانواده‌های مشمول طرح واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در الحاق زمین هم برای قانون جوانی جمعیت و هم نهضت ملی مسکن، زمین تأمین می شود و باید روند اداری و قانونی الحاق زمین دنبال شود لذا به طور کلی مشکلی نداریم.

عباس‌زاده گفت: در جلسات اخیر مصوبه افزایش تسهیلات بانکی از ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان و ۳۰۰ میلیون در شهرستان‌ها، به ۵۵۰ میلیون تومان در همه مراکز را شاهدیم که با این وضعیت امکان ساخت بهتر در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

وی ادامه داد: سود تسهیلات بانکی هم که در سال گذشته ۲۳ درصد اعلام شده بود برای متقاضیان مسکن ۱۸ درصد سالیان قبل ثابت می‌ماند و افزایش نمی‌یابد.

به گفته وی؛ چون بیشتر متقاضیان مسکن جزو دهک‌های ۱ تا ۴ جامعه هستند تسهیلات ویژه‌تری برای متقاضیان نهضت ملی مسکن برای دهک یک، دو و سه و چهار دیده شده یعنی برای دهک یک و دو ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک سه و چهار ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۲ درصد برای تکمیل و بهره‌برداری واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به افزایش قیمت‌ها در قیمت تمام شده مسکن دیده شده است.

بیشتر بخوانید   روستای شیرگ به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شد

عباس‌زاده با بیان اینکه معیار پرداخت اقساط تسهیلات مسکن هم به میزان ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار تعیین شده ادامه داد: این یکی از مهمترین و بهترین مصوباتی است که کمک می‌کند همه به ویژه اقشار کم درآمد وارد طرح نهضت ملی مسکن شوند و دغدغه‌ای از بابت اقساط زیاد این طرح با توجه به افزایش تسهیلات نداشته باشند.

عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه افراد در این طرح شرکت کنند اظهار داشت: همه کسانی که احراز شرایط شده‌اند تا پایان دولت صاحب مسکن می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند امکان تأمین زمین به صورت تک واحدی و ویلایی نداشتیم و این امکان را فراهم کردیم تا مردم در خوسف زمین‌های خود را به صورت ویلایی تأمین کنند، افزود: تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و حدود ۱۵۰۰ متقاضی شهر بیرجند اعلام آمادگی کردند که زمین‌های ویلایی تک واحدی در خوسف را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها